zaterdag 5 oktober 2013

D'ruitdaging dag 4: pennen, potloden en ander kantoorgerief.

Klik hier voor meer info over d'ruitdaging.

Donderdag avond heb ik nog even de EHBO-koffer uit de Berlingo nagekeken............daar kwamen nog eens 48 over-de-datum dingen uit *shock*. Alle steriele gazen en verbanden en het flesje Betadine....
Ik had gisteren al een nieuwe voorraad steriele gazen en verbanden besteld, maar ik denk dat ik nog wel wat bij moet kopen. Dit weekend maar eens kijken of de drogisterij wat heeft liggen.

De opdracht van vrijdag is: zoek je voorraad pennen, potloden, gummen, stiften etc. uit. Het gaat eigenlijk om schrijfgerei, maar ik heb het wat wijder genomen en heb ook de nietmachines/nietjes/post-its/etc. mee uitgezocht. Het meeste zit in een laadje in de kast beneden en toen ik die lade eruit haalde zag het er zo uit:

 
 
Een paar dingen lagen daar niet op hun plaats, die heb ik meteen opgeborgen daar waar ze horen. Ik heb verpakkingen samengevoegd, alles bekeken op nut, pennen geprobeerd of ze het nog deden. En toen kwam ik hierop uit, dit is alles dat weg gaat:


Die blauwe pennen heb ik zo'n 10 jaar geleden in zo'n 50 stuks verpakking gekocht (ik was toen nijdig dat m'n pen altijd zoek was.......) Helaas doet het restant van 50 stuks het niet meer. Nog 2 andere pennen die het niet meer doen, 1 potlood met gebroken stift: je blijft slijpen, 2 lineaaltjes die te kort zijn om van dienst te kunnen zijn, een rekenmachine (het 4e in dit huishouden: gaat dus naar de kringloop). En rechtsboven wat verpakkingsmateriaal dat overbleef na het samenvoegen/uitzoeken.

De score van dag 4 is: 8  (5 pennen/potloden zijn 1 punt, de lineaaltjes heb ik voor 1 geteld en het rekenmachientje ook voor 1)
De bijgekomen score van dag 3 is: 48

De totaalscore van 4 dagen is: 128.

2 opmerkingen:

Marianne zei

Super Miriam! Gefeliciteerd! Ik zie dat je de stand goed bij houdt, dat doe ik dus niet..
Zal het ook eens gaan doen.
Nou gaaf zeg!
Liefs Marianne

Pauline zei

Wat ben jij goed bezig!