donderdag 3 oktober 2013

D'ruitdaging dag 3: pillen, poeders, drankjes etc.

Klik hier voor meer informatie over d'ruitdaging.

Vandaag is de 'thuisapotheek' aan de beurt. Alle medicijnen (al of niet zelfzorg), EHBO-dozen: dat soort zaken. Nu hebben wij beneden een kratje staan met EHBO-spulletjes, in beide auto's een EHBO-koffer(tje) en boven is ons 'medicijn-kratje'. Dat is even werk dus! Nu is er 1 auto met manlief mee naar het werk dus de EHBO-koffer daarin komt vanavond aan de beurt.

Ik ben maar meteen begonnen met het EHBO-kratje beneden.............en daar kon ik meteen alle steriele verbandjes en 2 flesjes ontsmettingsmiddel uithalen: allemaal over de datum (dan is het dus niet meer steriel). Het EHBO-setje in de Aygo bevatte 2 steriele verbandjes over de datum. Ons medicijn-kratje had ook nog wat verrassingen: 3 pillen uit onze vorige woonplaats (vlakbij een kerncentrale) en wat zelfzorg medicijndingetjes: allemaal over de datum.

En zo ziet dat eruit als het allemaal op tafel staat:



Het medicijngebeuren voer ik op de juiste wijze af natuurlijk. Voor de nietmeersteriele verbandjes ga ik de EHBO vereniging hier op het dorp bellen: perfect spul om mee te oefenen. Wel ga ik eerst nieuwe halen voordat ik de oude wegdoe, je zult zien: nooit heb je ze nodig, totdat je ze net weggedaan hebt.

Vanavond nog de EHBO-koffer uit de Berlingo inspecteren, daar zal ook nog wel het één en ander uitkomen. Maar voor nu komt het totaal op een (schokkende) 62 stuks........

Totaalscore D'ruitdaging na 3 dagen: 72 stuks.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh, mooie score :D
Ik heb ook even in mijn medicijnkist gekeken. Twee dingen over de datum, en ik had ook nog maar 2 paracetamolpilletjes, waarvan er meteen 1 is gebruikt (niet door mij :P) - die moet ik dus even bij gaan halen!

Karin zei

Dit is echt zo'n klusje wat je vaak vergeet. Ik ben benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen. Jij hebt goed werk geleverd!

Unknown zei

Dat is het probleem als je het niet nodig hebt he? Dan vergeet je het, tot de dag komt dat je het wel nodig hebt. Goed van je dat je dat allemaal doorneemt, ik wist niet eens dat verband enzo ook een houdbaarheids datum had.