dinsdag 30 juli 2013

IronCraft #15

Er zijn weer 2 weken om, tijd voor de 15e IronCraft uitdaging. Het onderwerp van deze rond is:  slapen/slaapkamer. Ik wist meteen wat ik maken wilde: een wiegtasje. Als kind had ik zoiets, gemaakt van een boterkuipje. Helaas heb ik daar geen patroon van, maar dit komt wel heel dicht in de buurt:



 
 
De bovenkant van het tasje moet je naar beneden omvouwen, daarna het 'hemeltje' van het wiegje omhoog zetten en klaar is het wiegje. Dit soort tasjes werd gemaakt voor kerkbezoek heb ik begrepen, om kleine meisjes bezig te houden tijdens een lange preek.

2 opmerkingen:

Just Crafty Enough zei

Oh, that makes total sense as a quiet time toy for times like church.

petjesofie zei

Waar kan ik het patroon vinden?
Met vriendelijke groet


Marjetgeurts@gmail.com