dinsdag 7 juni 2011

Nieuw gezinslid!

Gisterenmiddag konden we eindelijk ons nieuwe gezinslid ophalen en zie: hier is Olijf

Ze is een pittige tante, ze gaat onze Pepijn niet uit de weg (maar hij is ook niet zo onder de indruk dus dat gaat wel goedkomen). Ze is erg op menseneten gericht, haar brokjes laat ze staan maar ze trekt het eten onder je handen vandaan (avondeten, brood: het maakt haar niet uit als het maar geen kattenbrokken zijn geloof ik). Natuurlijk heeft ze bij haar vorige baas wat dingen aangeleerd die ik nu weer wil afleren: op de bank liggen, mee naar boven willen 's-nachts en dat mee-eten met ons. Maar dat gaat best lukken!

Ze is goed zindelijk: toen we thuiskwamen zette ik de transportkoffer op de grond, deksel open: en floep mevrouw sprong er zo uit, keek wat rond, stapte op de bak en deed een plas (en Pepijn er even later een plas overheen natuurlijk), ook wil ze graag iedereen bij zich hebben. Toen we met z'n allen thuis waren gisterenavond en ik moest naar het toilet: mauwen bij de deur. Manlief ging zoonlief z'n pyjama aandoen boven: mauwen bij de deur, toen ik ook naar boven ging voor tandenpoetsen en instoppen van zoonlief ging ze echt even gillen. Maar 's-nachts, nadat ze doorhad dat ze echt niet mee naar boven mocht, was ze na wat mauwen stil. Dus dat is allemaal goed verlopen tot nu toe (behalve dan dat ze m'n strijkijzer op de vloer gegooid heeft............maar ja: het stond daar niet echt veilig voor poezen die de boel nog moeten verkennen) Vanmiddag om een nieuw ijzer dan maar (en een krabpaal, want die had ze in het asiel ook heel graag en hier krabbelt ze aan de bank)

En met m'n handwerkspullen heeft ze nog geen kennisgemaakt (ik vrees het ergste want ze is erg speels voor d'er 6 jaar)

7 opmerkingen:

Maaike zei

Wat goed dat jullie een kat adopteren uit het asiel! Leuke naam trouwens :-) Veel succes ermee!

Mascha zei

Wat een liefje. Daar ga je nog genoeg avonturen mee beleven.
Groetjes Mascha

Pauline zei

Wat een leukerd!
En ja, de eerste 2 weken zijn echt heel erg wennen voor beide kanten, maar daarna zal het vast wel goed gaan.

Corina zei

Veel geluk en plezier met dit mooie meissie!

GRANNY'S HOUSE zei

Het lijkt me een lekker ding en een kat zonder onhebbelijkheden bestaat volgens mij niet.

Groetjes
Ines

Lida zei

Sterkte!! Ja een poes laten wennen aan een andere gang van zaken is geen makkie! Maar wat leuk is ze, daar zul je hoop ik veel plezier van hebben! Groetjes
Lida

Yvette zei

wat een leuke post..ik word er helemaal blij van..

welkom olijf