zondag 29 mei 2011

Clubcrea gemaakt (tas) en Annis opgestart.

Vandaag zou ik lekker de tijd hebben om aan m'n mugrugs (clubcrea Naald & Draad) te kunnen werken. Wilde het rolluik van het kamerraam niet omhoog..........bleef het dus donker in huis ..........zijn die mugrugs ook nog hoofdzakelijk bruin en die wilde ik met bruin doorquilten........niet dus: ik zag met lamplicht niet goed wat ik zat te doen. Jammer! Dan maar aan de clubcrea voor Mooi Handwerk beginnen. Het onderwerp van deze keer is 'tas'. en dat kwam goed uit omdat ik al geruime tijd het opvouwbaar boodschappentasje van Eloleo eens wilde maken (ik had al eens bij de kringloop 2 kussenslopen gekocht a 10 cent het stuk). Even de Tutoleo geprint (en aangepast wegens stof te weinig), knipperdeknip en naaierdenaai: klaar! Wat een ontzettend leuk, snel en makkelijk project zeg! Zie je het voorzakje bovenaan tussen de hengsels? Opgevouwen in z'n voorzakje: Handig hè! En dan Annis, die lag ook al heel lang te wachten totdat ik die 363 steken eens 'even' op ging zetten. Ook dat kon ik nu in alle rust doen, maar jemig: 363 steken met heel dun garen en naalden nr. 6 opzetten(breien met 5) dat viel nog niet mee. Eerst wilde ik de Lace Cast On doen, maar die vond ik nog te strak, dan maar met de Back Loop Cast On, en was meer naar mijn idee. Ik brei Annis met Manos del Uruguay, Lace in de kleur Titiana: Ziet er smakelijk uit hè!? Enneh: alles uit voorraad, UWYH!!!

3 opmerkingen:

Anje zei

Goed gelukt je tasje en het zakopbergertje is helemaal super.
Het begin is er als de opzet staat!
Veel breisucces!
Groetjes Anje.

Anje zei

Goed gelukt...je leuke tasje en het opbergzakje is helemaal super op deze manier.
Het begin is er als de opzet staat. Veel breiplezier!
Groetjes Anje.

Amarins zei

Wat een super leuke tas zeg.
En je Annis, ben benieuwd naar het vervolg. Het garen is in ieder geval erg mooi.
Groetjes,
Amarins