zaterdag 9 april 2011

Hug for Marjolijn is klaar.

Zo, Hug for Marjolijn is klaar. Nu kan ik weer fijn verder met de Arsenic and Old Lace Afghan want ik loop nu 2 weken achter. Ook m'n Kabels en Noppen sjaal kan ik weer vanonder het stof trekken (letterlijk, de verbouwing heeft heel wat stof opgeleverd en het ligt echt overal). Maar eerst proberen de Vintage SWAP af te maken, die wil ik toch niet al te lang 'overtijd' laten gaan. Kijk hier is Hug:

Een uitermate simpel patroon (recht breien en steken meerderen) en dat totdat je garen op is: dan is de shawl klaar. Ik heb nog een heel klein restantje, misschien dat er nog een boekenlegger van gemaakt kan worden.

Het garen voor de Japanse Shawl (zie 2 berichten eerder) is al binnen vanuit Engeland. 4 April besteld, 9 april hier op tafel: dát ga ik vaker doen! Dit garen is het trouwens:

Ik heb het gekocht bij ColourMart, het is 4ply/fingering, 70% merino en 30% cashmere, 1150 yard. En dat komt dan binnen een week voor 18$ hier op tafel. Dat is sneller en goedkoper dan sommige (online)shops hier in Nederland moet ik je zeggen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

de Hug is heel mooi geworden. Wat zal je vriendin daar een plezier van hebben. En dat nieuwe garen is ook snel, en mooi, dat ga ik ook een keer uitproberen. Veel sterkte met de verbouwing.

Thijs zei

Hoi Miriam, mooie sjaal!
Vorige week was ik op de breidag in Nieuwegein en daar hoorde ik voor het eerst van Colourmart. Weet je dat dat garen vaak nog resten olie van de weefmachines kan bevatten? Je moet dus extra wassen! Ten minste, dat begreep ik. Volgens mij staat daar ook wel iets over op de site van Colourmart. Ik ga binnenkort ook maar eens iets moois bestellen want het zijn wel echte mooie wolletjes :-)

Groetjes Minie

Manja zei

Oeps... Stond mijn man Thijs nog ingelogd terwijl ik mijn reactie plaatste. Het is niet zo dat hij verstand heeft van breien hoor :-)

Groetjes Minie

Amarins zei

Wat is dit weer prachtig zeg, super!
Mooi garen heb je gekocht.
Groetjes,
Amarins

Creative Chaos zei

Ooooooooh wat een schattige , supergave Hug !!! Ik weet zeker da je vriendin er dolblij mee zal zijn ! Wat voor garen heb je gebruikt ?
Patti xx

Mascha zei

Wat is het mooi geworden.
Groetjes Mascha