zondag 26 december 2010

Breien voor het goede doel.

Ik ben al begonnen aan m'n goede voornemen 'handwerken voor een goed doel'. Ik trof nog wat bollen 'wol' aan in m'n voorraad (hé: voorraad wegwerken was ook een goed voornemen!) en ik had zin in een klein werkje: een muts breien. En omdat wij hier geen mutsendragers zijn gaat deze naar het goed doel waarover ik al eerder blogde: breien-voor-een-goed-doel-in-nederland.

Het wordt een muts voor een groot hoofd, wij hebben hier niet van de grote hoofden dus voor ons valt ie wat ruim. Maar er zullen best daklozen zijn met een groter hoofd dan het onze dus de muts zal vast iemand passen.

Ook heb ik weer iets nieuws geleerd door dit breiwerk: de Emily Ocker circular cast on. En ik kon meteen de steekmarkeerders gebruiken die ik geRAKt gekregen heb (Klik en scrol om ze nog eens te bewonderen) van Vonneke.

1 opmerking:

MariecusBruyn zei

Ik kom je alvast de beste wensen overbrengen voor het nieuwe jaar: Laat het een wakker 2011 worden!
'k wens je veel plezier met het mutsen breien, er zal zeker wel iemand met een passend hoofd rondlopen.