zondag 19 december 2010

Bijlezen.

Ik ben natuurlijk een poosje offline geweest dus ik heb een heleboel bij te lezen: wat zijn jullie allemaal creatief bezig geweest zeg. De Klaas en Kerst creaties vliegen hier over m'n scherm. Ik ben ook nog lang niet bijgelezen, maar ik doe het op het gemakje: ik wil niets missen. Vandaag heb ik, geloof ik, één van m'n WIP's gezien in de berg dozen en kratten op zolder. Ik denk dat het m'n Nature's Home Afghan (van Stoney Creek) is en daarin zat een kleiner kratje met daarin de Acrobats of de Clowns (kleurige kikkers of de kleurige vissen, het merk kan ik nu even niet verzonnen krijgen). Morgen wil ik aan de slag gaan op m'n hobbykamer! Tot m'n verbijstering staat de kamer stampvol dozen en kratten: heb ik zóveel?!?!? Maar wat blijkt: een heleboel dozen en kratten komen van de zolder in het oude huis: onze 'bibliotheek'. Die hoeveelheid boeken durfde we namelijk niet op de zolder hier te zetten, hier zit namelijk geen betonnen maar een houten vloer. En boeken wegen nogal wat. We hebben 40 kratten en 70 dozen met boeken van ieders rond de 20 kilo. 110 x 20 = 2200 kilo en of zo'n vloer dat dragen kan (en dan moeten er nog kasten op en andere spullen hè). Ik denk dat er een deel maar verkocht of weggegeven gaat worden, dat wordt uitzoeken, een lastige klus want ik/wij kunnen maar moeilijk afscheid nemen van boeken. Ik hoop dat ik eraan denk een foto te maken van de kamer zoals ie er uitziet voordat ik aan de slag ga, kunnen jullie schrikken.

4 opmerkingen:

Kiek es Ier ! zei

Heel veel plezier vandaag tussen de dozen en boeken Miriam,hier staan er ook veel op zolder wat jammer is want ik vind boeken dat is gezelligheid! Ik ben ook aan het bijlezen ben er ook een tijd tussenuit geweest,dus ik doe weer veel inspiratie op! een fijne zondag!

GRANNY'S HOUSE zei

Oooooooh boeken wegdoen, ik doe er al jaren over, want het liefst wil je ze houden, maar ze zijn allemaal tig keer gelezen en ze staan alleen maar stoffig te wezen, ik zou een paar mooie houden en de rest wegdoen, dit zeg ik ook tegen mezelf ;-))

Groetjes
Ines

Corina zei

Oh, wat herkenbaar. Op mijn hobbykamer is ook anderhalve wand gevuld van boven tot onder met boeken, (plus wat er dan nog beneden in de grote boekenkast staat of op zolder ligt...) Veel succes met uitzoeken!

Madammeke Ongeduld zei

met een verhuis weet men pas wat je hebt en meestal meer dan men denkt