vrijdag 17 december 2010

De verhuizing.

Zo, nu wonen wij in Noord Brabant: vlakbij Tilburg. Heel wat anders dan Zeeland, vlakbij Goes. Het huis bevalt goed, de wijk en het dorp ook trouwens. Wat wel erg jammer is/was is dat 'de instanties' er weer een potje van gemaakt hebben. KPN, TNT, RABObank, de oude Kabeltelevisie aanbieder, Kadaster, de Levensverzekering, Nutsbedrijven noem maar op: overal hebben we meermaals achteraan moeten zitten (en dan met een prepaid mobieltje, tegen x cent per minuut extra in de wacht gezet worden. GRRRR) Ook met de vergoeding van de baas gaat het niet zoals het moet, maar ach: we kunnen toch niets betalen (enkel pinnnen) vanwege de zooi die RABO ervan gemaakt heeft. Tsja, vrolijk word je er niet van zo. Ook niet zo vrolijk was ik toen ik op 1 december een zweepslag opliep (gescheurde kuitspier), ik kan nu weer een beetje fatsoenlijk lopen (nog wel opletten: niet te hard, niet te grote passen en nog achteruit de trap af) maar een beetje lopen kan ik weer. Het verhuisdozen uitpakken is hierdoor behoorlijk vertraagd (nog niet op de helft) en m'n hele hobbykamer moet nog gedaan worden. Ik wil hier toch volgende week mee gaan starten (heel voorzichtig want tillen doet nog zeer aan m'n kuit). Omdat ik dan toch op de bank moest had ik onverwacht wel tijd om te handwerken. Het PIF/GUL borduurtje is bijna klaar (net nog de gegevens van het kindje erbij borduren), ik heb 2 kussenovertrekken uit m'n voorraadkrat gehaald (die stond gelukkig vooraan) en voor zoonlief geborduurd en daarna nog een klein pakketje van Lanarte opgestart.
M'n WIP's kon ik zo snel nergens vinden, vandaar dat ik dus uit m'n voorraad geput heb (ach, die moet ook eens op). Foto's maken lukte niet met dit donkere weer, maar als de kussen echt helemaal klaar zijn dan maak ik daar nog een foto van. Dit donkere, koude weer maakt wel dat ik helemaal in de breikriebels zit. Warme shawls, mutsen, sokken: ik wil er graag mee aan de slag. Helaas weet ik niet waar m'n naalden liggen, de krat(ten) met wolletjes heb ik wel getraceerd. Hoog tijd de hobbykamer uit te gaan pakken dus!

6 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Gelukkig dat je weer begint op te knappen, ik heb jaren geleden een zweepslag gehad en weet hoe pijnlijk die kan zijn.
Hopelijk kan je snel weer wat dfoezen uitpakken en kom je je WIP's snel tegen.

Groetjes
Ines

miriam zei

oei dat is vervelend zo'n zweepslag en dan met een verhuizing.
Ja die bedrijven brengen altijd zo'n rompslom met zich mee als je iets wil veranderen en het is ook overal het zelfde maakt niet uit wat voor bedrijf.

sterkte nog met de verder uitpak wel weer lekker dat je het internet op kan

Corina zei

Tja, pijnlijk die zweepslag, maar wel fijn dat je het naar je zin heb in je nieuwe huis waar je zo naar uitkeek.

Sterkte met uitpakken en welkom terug op het internet!

Je bent in elk geval wel met mooie creaties bezig geweest.

Pauline zei

Pffff, wat een gedoe toch he, zo'n verhuizing...
Er gaat altijd van alles mis!
Hopelijk kan je in het nieuwe jaar lekker fris van start met alles!

astridvanbeers zei

He, Brabander. Hopelijk went het snel. Daar in de buurt van Tilburg. Wij hebben jaren in 's Gravenmoer (gem. Dongen) gewoond. Ook dicht tegen Tilburg.
Wij hebben een praktijk fysiotherapie in Tilburg.
Wat naar een zweepslag, maar het voordeel dat je wat werkjes af kon maken. En ze zijn leuk geworden. Tot logs...

lheurebleue zei

ik hoop dat het nieuwe huis een heel gelukkige thuis wordt. sterkte met je zweepslag en veel borduurplezier!