zondag 1 augustus 2010

Vanalles en nog wat.

Zo, het is 1 augustus. De symbolenSWAP had ter plaatse moeten zijn maar helaas: ik ben er nog niet klaar mee. Ik zit nog op een bestelling te wachten om een item af te kunnen ronden (nou ja: afronden, ik moet nog 50% doen) ook heb ik alles klaar liggen voor een item waaraan ik nog starten moet (nieuwe 'techniek' dus ik heb weer eens last van uitstelgedrag). Maar 'gelukkig' is m'n SWAPmaatje op vakantie de komende weken dus dan verzend ik natuurlijk sowieso geen pakketje. Nog 3 weken heb ik, dan moet het af zijn! Vandaag dacht ik eens even die Bluebell Lace Scarf op te gaan zetten. Nou dat viel niet mee, zeg maar gerust dat het tegenviel. Ik werd continu gestoord (letterlijk en figuurlijk) door man- en/of zoonlief, ZUCHT! Ik had al te maken met een manier van opzetten die ik nog nooit gedaan had, maar wat uiteindelijk erg makkelijk is: the Provisional Cast On of Open Cast On. Klip hier voor tutorial Provisional of Open Cast On Daarna wilde ik op m'n KnitProotjes (rondbreiers) met de continentale manier gaan breien. Dat liep de mist in vanwege het onregelmatige garen (ik denk tenminste dat het daaraan lag). Ik kreeg de spanning op m'n draad niet goed. Kortom: het zag er niet uit. Daarna met gewone breinaalden en het nietcontinentaals breien de boel opgestart. Hèhè, dat lukte! Tot de derde naald van het lace patroon...........ik moet met 3 steken eindigen en ik bleef er maar met 4 zitten. Na diverse malen uithalen en opnieuw beginnen ben ik het patroon gaan tellen. Na diverse malen tellen kom ik uit op 45 steken: waarom moet ik dan 46 steken opzetten? Affijn, ik heb de ontwerpster de vraag maar voorgelegd. Hopelijk heb ik morgen antwoord. Geen goed begin van m'n lace breien verslaving! Nagekomen bericht: op de lacechart oftewel patroontekening is rechts een steek weggevallen. Dus nu heeft de tekening ook 46 steken. Vandaag weer aan de slag ermee!

1 opmerking:

Manja zei

Ha Miriam,
Wat een heerlijk herkenbaar verhaal over dat lace breien. Ik heb de eerste 10 pennen van mijn sjaal weer uitgehaald omdat ik ook niet uitkwam met de steken. Heb hier en daar een omslagje gemist ofzo. En tot mijn grote ellende is mijn knot mooie wol in een grote knoop geeindigd. Ik ben naarstig op zoek naar tips over hoe je zo'n mooie streng tot een werkbare bol wol kunt omtoveren. Dus als je tips hebt..... Ik ben dus nu bezig met de boel te ontwarren maar dat valt nog niet mee.
Succes met je lace knitting en ik wacht de eerste foto's af ;-)
Groetjes Minie