dinsdag 3 augustus 2010

Pink Bluebell lace scarf gestart.

Na diverse keren overnieuw begonnen te zijn (patroon klopte niet helemaal, steken laten vallen, misgeteld, 3x een complete patroonregel vergeten) ben ik gisterenavond zo ver gekomen: 4 Rijen bloemetjes heb ik nu gebreid en ik moet zeggen dat ik het een bijzonder lief patroontje vind. Ik ga het orginele patroon van de shawl aanpassen, ik wil dat m'n bloemetjes met de steeltjes naar de grond wijzen en niet 'ondersteboven' als ik de shawl omheb. Dus ik moet straks aan de onderkant van m'n werk de rand van de shawl opzetten. Dan brei ik de tweede helft van de sjaal exact hetzelfde als de eerste helft en zet beide delen met de kitchenerstitch aan elkaar. Ik moet nog wel even uitzoeken of het randpatroon dan wel mooi staat bij de Bluebelletjes.

8 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie kleur en prachtig patroontje, ik ben ook altijd in het begin aan het uithalen, geeft niks, als we er maar komen.

Groetjes
Ines

Mascha zei

Het ziet er ingewikkeld uit maar wel mooi.
Groetjes Mascha

colourfullflowergirl zei

Iki ben er helemaal verliefd op!!!
Mooie kleuren zo in elkaar overlopend. Ga je hem zelf dragen?
Lijkt me mooi bij een jurk.
Ik moet even denken aan Magnolia Pearl..... Lieve groetjes

Corina zei

Oh wow, wat wordt dat mooi in die kleur garen!

Manja zei

Ha Miriam,
Ziet er prachtig uit zeg! Ik vind de kleuren ook erg mooi.

Nog bedankt voor je antwoord op mijn blog. De knoop is inmiddels niet meer en er ligt nu een mooi bolletje te wachten op een nieuwe start. Het heeft me 3 avonden gekost maar het is me gelukt. Er ging zelfs wel iets meditatiefs vanuit, dat ontwarren van die knoop ;-). Maar de volgende keer let ik beter op.

Succes verder!
Groetjes Minie

Sanderijn zei

Ziet er al heel mooi uit! Frustrerend hè, als alles mis dreigt te gaan. Soms is opnieuw beginnen de enige optie...

Yvonne aka sommeke zei

Alle begin is moeilijk, het ziet er al erg leuk uit!

Anoniem zei

Leuke kleurtjes Miriam!!

Zo lief!

Groetjes Thea