maandag 23 augustus 2010

Tsja, belofte maakt schuld..................

Ik had van de zomer zoonlief (3 jaar) beloofd dat ik komende herfst een (speel)deken voor hem maken zou. Hij vond het best, zeker nadat ik beloofd had dat hij de kleuren uit mocht zoeken. Ik heb hem er nooit meer over gehoord........totdat we vanmiddag langs de Zeeman liepen.
Daar lagen bollen wol, niets bijzonders: die liggen er bijna altijd wel. Maar nu zei zoonlief, zomaar opeens als uit het niets: mama, ik ga bollen uitzoeken. Dus ik nog zo van: waarom dan? Nou, jij zou een deken maken en ik mocht het uitzoeken. Wij naar binnen (gelukkig was het Zeeman en geen chique woljuwelier) en daar zocht hij deze 3 kleuren uit: grijs, wit en oranje. Er lagen best veel kleuren en dan ook kleuren die in mijn ogen veel aantrekkelijker zijn voor een driejarige, maar nee: deze moesten het worden. Nou ok, ik vind het een aantrekkelijk combi maar wel wat 'volwassen' voor een 3 jarige. Maar beloofd is beloofd: ik zou deze herfst een deken voor hem maken en hij mocht de kleuren uitzoeken.
Op Ravelry had ik al wat leuke ideeën voor de deken opgezocht en gequeued. Een Ripple stitch, een Larkfoot stitch en nog wat leuke steken. Zoonlief heeft uiteindelijk gekozen voor de Abstract Crochet Cats van Teresa Richardson:
En daar kan ik mij bést in vinden als kattenliefhebber.

13 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Hij heeft smaak, die kleine grote jongen van jou ;-)

Groetjes
Ines

Hennie zei

Hoi Miriam,
ik gebruik dezelfde wol voor het maken van een tas! Is lekkere zachte wol, helemaal goed dus voor een speelkleed! Ik heb ook nog de paarse en de roze, de witte dan weer niet..
Succes ermee!
Groetjes Hennie

Madammeke Ongeduld zei

die steek lijkt wel op poezen

Grietje zei

Knap dat hij zo'n goede kleurencombi kan maken! Ik vind het patroon ook erg leuk.

Groetjes,
Grietje

Sanderijn zei

Grappig, dat hij juist deze kleuren koos. Maar een hele goede combinatie! Hij heeft er oog voor!
Groetjes Sanderijn

lut zei

Wat knap van je zoon om zo'n mooie kleuren te kiezen. Ik ben al benieuwd naat het resultaat

astridvanbeers zei

Mooie combinatie. Voor welke dikte haaknaald/breipen is de wol? Veel plezier bij het haken.

astridvanbeers zei

Mooie combinatie. Voor welke dikte haaknaald/breipen is de wol?

Babs zei

Ze vergeten nooit, he, die kleine mannen ;-)

Wel leuke kleuren heeft ie uitgekozen.

Brechtje zei

Wat leuk dat je kleine mannetje al zo'n eigen smaak heeft! Wat een leuke steek en oh, wat een lekkere deken zal dat worden. Hou je ons op de hoogte? Dat zou ik leuk vinden. Veel haakplezier hoor!

arianne zei

Ik kwam via via op jouw blog voornl door het fotootje met de mooie kleuren wol :-)
Ik ben gelijk gi mi naar de Zeeman gegaan....en heb oranje, hardrose, hardblauw en lime gekocht, precies de kleuren van dochters kamer.
Hoeveel bollen heb je nodig voor een kleed?
Ik doe het grandma's strepen van attic24 (lucy), maar dat zal toch niet veel schelen met jouw patroon?
Mijn breedte is nu ong 100 cm.


Gr en succes met haken!

Miriam zei

@ Arianne Ik heb van alle drie de kleuren 8 bollen. Ik heb géén idee of het genoeg is eerlijk gezegd.

Onze deken wordt 1.70 breed en ? lang (totdat de wol op is, en als ie niet lang genoeg is dan haal ik wol bij)

In deze steek zit best veel wol, mn in die serie steken met de lange lussen naar beneden (de pootjes)

Groetjes
Miriam

arianne zei

oh dan moet ik zeker nog wat wol bijhalen...ik ben bang dat ik niet snel genoeg haak om nog wol bij te halen :-) De hardrose heb ik al allemaal meegenomen nl (4 stuks) en moet daar dus al voor naar een andere Zeeman.
Ik heb nu 4x4 bollen en jij hebt er dus 24....Ach voor 79 cent per bol kan ik er nog wel wat halen. Ik vind de kleuren geweldig nl. Heb ze ook wel eens van de Wibra gehaald voor 1 euro pb, maar die kleuren zijn minder sprankelend.

Succes met haken verder...ik blijf je volgen hoor.