woensdag 4 augustus 2010

Ik was er al bang voor...............................

dat Lace breien hè, dat is verslavend! Gisterenavond rond 22.00 uur had ik in totaal 7 rijen bloemetjes klaar. En dan wil ik er natuurlijk 8 rijen van maken, want de 1e avond 4 rijen doen, dan de tweede avond ook. En toen het 8e rijtje klaar was, wilde ik natuurlijk ook nog een 9e doen. En halverwege het patroon stoppen is niet zo handig, dus het patroon moet dan wel afgebreid worden. En toen lag ik dus wéér laat op bed! Nog 5 rijen bloemetjes breien en dan kan de rand eraan gebreid worden: dan is ie half klaar! Máár gisteren kwam de bestelling binnen voor de symbolenSWAP dus ik ga daar eerst werk van maken. Ook wil ik het 3e geboortelapje afronden dit kwartaal dus m'n verse Lace verslaving moet ik even zien te onderdrukken. Sprekende over 'verslavingen': gisteren heb ik wat schitterend werk bekeken (op het www): gobelins (ik googlede eerst op goblins, dan zie je heel wat anders) Nu had weven altijd al m'n aandacht, maar dan dacht ik aan grote weefgetouwen met daarop grote lappen om bv kleding van te maken, grote vloer/wandkleden. Maar goblins kun je op kleinere ramen weven en dát is wel mogelijk in een normaal woonhuis...................Eerst maar eens verhuizen, dan hoop ik een (grote) hobbykamer te kunnen inrichten. O ja, had ik het hier al over naaldbinden gehad of het kaartweven? Heeft onlangs ook al m'n interesse gewekt (ik kom geen tijd te kort, ik kom lévens te kort om alles te doen wat ik wil)

4 opmerkingen:

Corina zei

O - o wat is het toch herkenbaar wat je schrijft! Lekker dat je sjaal al zo opschiet!

colourfullflowergirl zei

Levens te kort....Jij ook? Haha

Saskia zei

Herkenbaar! Ik wil ook zo veel ontdekken en doen! Heb bijvoorbeeld alles klaar liggen om te gaan kaartweven en 2 sokken tegelijk breien op een rondbreinaald. Maar er liggen nog twee pakketten en tig zelfbedachte patronen om te borduren. Stopjes maken heb ik pas geleerd en daar wil ik ook meer mee doen. En dan heb ik al een eeuwigheid een klein kinderweefgetouwtje staan. En kasten vol draadjes, stofjes en andere materialen.
Kortom, wat doe ik hier voor de pc???

MagdaW zei

Ik heb vroeger veel geweven.. maar het is wat in de vergeethoek geraakt.. mijn weefgetouw stond dan ook in het huis van mijn vader.. want neemt een hele kamer in beslag.. kon en kan ik zelf niet zetten.. best fijn om te doen.. alleen kan je niet fijn in een hoeje van de sofa wegduiken terwijl je bezeig bent.. dat is het nadeel.. ik had ook wel een kleiner tafelweefgetouw op poten.. dat kon wel in de hoek van het salon staan.. je kan er gordijnen mee maken, spreien, stoffen allerlei die je daarna tot kleding verwerkt, matten, tafelkleedjes, lopers,.. voor gobelins heb je wel een ander staand weefgetouw nodig.. alhoewel ik ook wel gobelins op dat van mij heb gemaakt..