donderdag 5 augustus 2010

Even lekker wezen 'stadten'.

Vandaag moest m'n auto naar de garage voor een kleine reparatie en ik ben gelijk dóór gegaan de stad in. Manlief was thuis (met zoonlief) want 'de vloerenmeneer' moest komen (stuk laminaat moest vernieuwd worden) Wat was het fijn om even in m'n eigen vertrouwde stadje te kunnen winkelen (mét lijstje, maar ach) zonder een 3-jarige die het shoppen na 2 winkels echt wel gehad heeft. Ik had op m'n lijstje ook leuke dingen staan onder andere een TrollBead. Ik vind het mooi om glaskralen en zilveren kralen om-en-om te hebben en ik had nu 2 glaskralen naast elkaar. Er 'moest' dus een zilveren kraal gekocht worden, en deze is het geworden: de Venus van Willendorf De Venus van Willendorf is een 20.000 jaar oud eerbetoon aan de vrouwelijkheid en de vrouwlijke sensualiteit. Ook heb ik wat materiaal gekocht en een stukje gereedschap om aan een nieuwe SWAP te kunnen beginnen. Het is een katten miniSWAP: ik maak voor 2 personen hetzelfde item en stuur dit binnen 2 weken op. Ik heb meteen een leuk patroontje uitgeprint, dat was makkelijk want als kattenliefhebster heb ik sowieso een stápel katten'dingen' liggen die ik ooit nog wel eens zou willen maken. Gisterenavond ben ik druk bezig geweest aan de symbolenSWAP want die moet deze maand echt af en op de post (had al voor 1 augustus bij m'n SWAPmaatje moeten liggen *bloos*). Ook kocht ik leuke knopen voor op zoonliefs vest, maar wie weet vervang ik ze ooit nog door zelfgemaakte knopen. En dan loop je op je gemakje langs een boekhandeltje waar ze ook veel handwerktijdschriften verkopen, en dan ga je daar dus 'even kijken', en dan sta je met je handen vól leuke bladen, en dan kies je er 3 uit (want de zolderverdieping staat al vól met hobbyboeken en -tijdschriften). Het meest linkse tijdschrift moest ik wel kopen want die lensquilt op de voorpagina staat op m'n lijst van 'wilikooknogmaken'. Ik had het patroon al gedownload maar nu heb ik het nogmaals en dan weet ik zeker dat ik 'alles' heb. Borduurblad heb ik ook weer eens gekocht, leuk blad daar niet van, maar het haalt het niet bij de buitenlandse zusjes als ik eerlijk ben. En als laatste de CrossStitcher, een schitterend borduurblad met heel leuke patronen, tips/trucs, ideeën wat je met je affe werkstuk kunt doen behalve inlijsten en niet geheel onbelangrijk: altijd wel een leuk cadeautje erbij. Nu is dat een setje naalden (borduur- en kralennaalden), dat komt hier altijd van pas. Ik ben dus goed geslaagd in de stad!

5 opmerkingen:

Marijke zei

Ik heb je 'n award gegeven. Zie m'n blogje :-).

MagdaW zei

haha Miriam.. klinkt allemaal zo bekend :D.. heerlijk een Trollbead te "moeten" kopen :-).. en ja hobbyboekjes/tijdschriften hebben we nooit voldoende! waaahhhh

Pauline zei

Jaaaa, heerlijk he?? Al die mooie bladen..ik kan ze meestal ook maar moeilijk weerstaan, en dan ook nog een cadeautje er bijdoen...Ook bij mij puilt het inmiddels uit van de tijdschriften en boeken.

Saskia zei

Hahaha, die lensquilt heb ik dus óók op het wil-ik-nog-eens-maken-lijstje staan! En ook ik heb daaron dat zelfde blad gekocht!

hannah zei

Dank je wel voor je reactie op mijn blog.

Gezellige weblog heb je. Je breiwerk wordt mooi en zo te zien heb je leuke aankopen gedaan. Weet je wel dat er van Venus van Willendorf ook een breipatroon bestaat?