woensdag 16 juni 2010

Leuk en minder leuk!

Ten eerste het leuke nieuws: zoonlief wordt 3 jaar vandaag. Hij heeft een mooie fiets gekregen en daar fietst ie al op rond (moest even wennen aan de terugtraprem, die zit niet op z'n driewielertje)
Als tweede het minder leuke nieuws: Het HandwerkersGilde wordt opgeheven. Het kwam voor mij volslagen onverwachts en ik ben er best door aangedaan. Geen clubcrea's meer, geen samenwerkprojecten meer (zoals de Odd Socks van vorige jaar), geen UFOclub meer, geen clubdag meer. Zó ontzettend jammer!
Als gevolg van het slecht nieuws heb ik gisterenavond heel mooie wol besteld (troostwolletje). Ik kreeg de nieuwsbrief binnen van Wereldwol met daarin de aankondiging dat ze de nieuwe kleuren Manos Lace binnen gekregen had. Manos Lace is een dun kantgaren (2Ply) met een looplengte van 400 meter per 50 gram. Manos Lace bestaat uit Baby Alpaca, Cashmere en Zijde. Als dat geen troost gaat bieden, dan blijf ik ontroostbaar! Ik ben gegaan voor de kleur Titania (lijkt op Titanic en staat voor mij voor ondergang van iets groots, wel passend voor deze situatie toch?)
Op Ravelry een mooi patroon uitgezocht: de Wild Flower Shawl van Dee Bamford.

4 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Gefeliciteerd met zoonlief; alweer 3 jaar!

Hopelijk vind je veel troost in je bestelde wolletje. Je hebt in ieder geval een mooi patroon ervoor uitgekozen.

Unknown zei

OOO dat gaat vast heel mooi worden met dat garen! Veel plezier ermee en troost.
groetjes marieke

Laura zei

Hoi Miriam, Jammer hè van het Handwerkersgilde. Misschien dat we een ander leuk handwerkcluppie kunnen vinden op clubs. En gefeliciteerd met je zoontje. Ik blijf jou natuurlijk gewoon volgen op je blog. Prettig weekend

Anoniem zei

Van harte nog met de jarige op zijn stoere fiets.
Probeer de Naald en Draad, ook heel leuk.