dinsdag 29 juni 2010

Lekker breien.

Zohee, wat is het warm zeg! Met dit weer borduren of binnen achter de naaimachine zitten lukt me niet hoor, ik zit buiten onder de parasol. Te kijken hoe zoonlief in z'n zwembadje tekeer gaat. Maar echt stilzitten kan ik niet dus ik ben gaan oefenen met het continentaals breien. Tot nu toe enkel recht gebreid en zo ziet het eruit: Ik vind het er nog niet netjes genoeg uitzien om aan m'n mooie shawls te beginnen (met dat zálige lace garen), maar ach: ik moet het averechts breien ook nog aanleren. Het is best lastig om na 35 jaar breien opeens een andere techniek aan te leren hoor! En omdat ik door dat oefenen toch weer zo'n zin kreeg om iets te breien, ben ik de hete zolder opgegaan om het wolletje voor zoonliefs vest op te duiken. Als ie dit vestje dragen kan is het heel ander weer dan nu, dat kan ik je verzekeren!
Op de macrofoto (vervelen die nog niet?) zie je de kleuren, er zit bruin, beige, staalblauw, lichtblauw en alle mengvormen tussen deze kleuren in. Deze kleuren staan m'n kleine man erg goed, nu maar hopen dat ie het vest ook dragen wilt.

O ja, als je nu denkt: hoe groot is die kleine van haar wel niet (kijkend naar de breedte van het breiwerk) dan moet je even weten dat ik de voorpanden en het achterpand aan elkaar brei (hoef ik het niet aan elkaar te naaien, vind ik een stuk makkelijker)

2 opmerkingen:

Amarins zei

Het vestje wordt prachtig, mooi garen ook.
En je nieuwe breimethode lijkt me niet erg makkelijk. Toch is het resultaat wel mooi.
Groetjes,
Amarins

Natascha zei

Gewoon blijven oefenen, er komen nog behoorlijk wat warme dagen aan, dus jij kunt nog genoeg oefenen daar onder jouw parasol.
Groetjes Natascha