zaterdag 26 juni 2010

Continentaal breien, wasda?

In de reacties die ik kreeg op m'n vorige berichtje (keep them coming, I ♥ reacties!) werd door diverse mensen gevraagd wat continentaal breien dan wel niet is. Nou heel simpel gezegd: breien met je draad in de linkerhand. Het breiwerk ansich ziet er niet anders uit, het gaat om de techniek. Het is maar een ietsjes anders dan 'gewoon': insteken, draad omslaan, door laten piepen en af laten gaan. De draad omslaan doe je met links ipv rechts (zo wordt het meestal aangeleerd) Om het helemaal duidelijk te maken heb ik een handig filmpje gevonden: Craftsanity is sowieso een heel leuke site om eens te bekijken.

4 opmerkingen:

Corina zei

Oh, dank je wel, dat ziet er eigenlijk best handig uit. Dat ga ik ook proberen bij m'n breiproject!

Yvette zei

heel handig..dank je voor de link..het zal wel even wennen zijn met de meer ingewikkelde steken.

doeidoei

yvette

Carine zei

Ik heb het filmpje goed bekeken, lijkt me wel leuk.
Nu effe geen tijd om te breien ;)

Saskia zei

Ik heb altijd een hekel gehad aan breien. Tot ik deze manier leerde. Heerlijk relakste manier!