maandag 9 augustus 2021

Een schuurpapierboek gemaakt

 Oftewel een boek met daarin een vel fijn schuurpapier en aan de andere kant een snijmat:




De kaft van het boek is van stof, vastgezet over een hittebestendig volumevlies. In de stof kan ik stukjes stof tijdens het quilten vastprikken met een speldje. En omdat ik hittebestendig volumevlies gebruikt heb kan ik er ook, heeeel voorzichtig, naadjes op openstrijken.
Op het fijne schuurpapier leg je je stofje met daarop het malletje, dan kun je dat overtrekken zonder dat je stofje verschuift. Het snijmatje spreekt voor zich: daar kun je stof op snijden. Tussen het schuurpapier en het snijmatje zit een vel kunstleer om de boel netjes en beschermd te houden. 

Dit boek is trouwens het 6e pensioentje (van de 10 voor 2021) dat ik nu af heb: ik lig goed op schema zo!