donderdag 16 juli 2015

Make Things! Week 7 Challenge: Fabric!

De 7e opdracht van PunkProjects Make Things! Challenge is: maak iets met/van stof. Aangezien ik daar best een berg van heb liggen.......o nee: stof als in 'weefsel'/'breisel' wordt er bedoeld. OK, ook daar heb ik behoorlijk wat van liggen, waaronder een shirtje in m'n favoriete kleuren (roze, paars, groen) dat ik niet meer draag (het werd in de was een heel stuk korter en breder.....dat zag er dus niet meer uit). De stof van dat shirtje wilde ik gebruiken om een armband die ik niet meer leuk vind weer draagbaar te maken.



Ik heb 1 van de mouwen (lange mouw) eruit geknipt en alle naden en zomen eraf geknipt. Het stuk 'platte' stof dat ik overhield heb ik in 1 lange reep geknipt.



Eén uiteinde van de reep stof heb ik vastgelijmd aan (de binnenkant van) de armband en daarna simpelweg de stof rond de armband gewikkeld. Halverwege nog even een dotje lijm en dan door tot aan daar waar ik begonnen was met wikkelen. Het uiteinde ook weer met een dotje lijm vastgezet, uitstekende stukje stof afgeknipt en klaar: ik heb weer een heel leuke armband (en m'n stapel spullen voor recycle/upcycle is weer een beetje kleiner geworden)




Geen opmerkingen: