donderdag 17 oktober 2013

D'ruitdaging dag 17: film en muziek

Vandaag wilde ik de collectie dvd's en cd's uitgezoeken. Er liggen nog wat videobanden, LP's en muziekcassettes maar die zijn van manlief, daar blijf ik maar vanaf.

Eerst de collectie dvd's van zoonlief samen met zoonlief uitgezocht. Je kunt merken dat ie in groep 3 zit en dus geen kleuter meer is: er mochten 21 dvd's weg.

Onze dvd's en cd's liggen op zolder vanwege ruimtegebrek beneden. De zolder.....................nadat ik me langs nat wasgoed gewrongen had, 2 kratten playmobil opzij geschoven had, over een houten garage m'n nek zowat brak, kwam ik uit daar waar ik de dvd's verwachtte. En ja hoor, 2 kratten vol dvd's...........onder een stapel kratten LEGO van manlief. En geen ruimte om dingen even naast elkaar te zetten zodat ik bij de dvd's kon. Toen had ik er al weer meer dan genoeg van en ben ermee gestopt.

De zolder zouden we afgelopen voorjaar aanpakken, manlief had er een paar donderdagen voor vrij genomen. Zegge en schrijve een half uur (in totaal op al die dagen!) is er wat uitgezocht (op een grote stapel gezet die ik deze maand eens naar beneden gehaald heb en richting kringloop gedaan heb). Snap je de frustratie? Ik ga maar een ultimatum stellen denk ik. Dit jaar die zolder uitgezocht en opgeruimd anders doe ik het alleen in 2014 (dat zal dan een goed jaar worden voor de kringloopwinkel!)


 
 
 
Score van vandaag: 21 punten. Totaal over 17 dagen: 305 punten.

3 opmerkingen:

Gingini zei

Haha! Goed zo!! Weg met die oude spullen! Je moet tenslotte toch ook gewoon de was op kunnen hangen. ;)

Pauline zei

Heerlijk dat gedeelde leed, ik ben niet de enige die loopt te stieren over de spullen van een ander. Je zoon is een held, afstand doen van 21 dvd's, dat is nog eens opruimen!

Pauline zei

Oei...hier is de zolder ook een drama..en het is tevens voor een groot deel de kamer van mijn oudste.
Maar vandaag goed werk verricht!
Al zijn papieren uitgezocht en dozen vol troep!
De kliko's zitten nu vol met oud papier en afval.
En hij vond dingen terug die hij al tijden kwijt was,haha.
Dat samenwerken ging erg goed, dus we gaan nog maar even door de komende tijd!