woensdag 16 oktober 2013

D'ruitdaging dag 16: voorraad levensmiddelen

Klik hier voor meer informatie over d'ruitdaging

De opdracht van vandaag is om alle levensmiddelen in de voorraadkast te checken op houdbaarheidsdatum en of je ze sowieso ooit gebruikt (restanten kerstpakket bijvoorbeeld). Nu ben ik zelf ook niet zo bang van 'over de datum' produkten, dus de zak gedroogde boterbonen die 3 maanden over z'n tijd is blijft gewoon staan. Wel ga ik daar binnenkort iets van koken, dat dan weer wel.

Kerstpakketten krijgen we al een flink aantal jaren niet meer, dus produkten die ik nooit gebruik heb ik dan ook niet staan. Het enige dat ik weggedaan heb zijn 3 zakjes gedroogde gist. Uit ervaring weet ik dat die gist z'n werk niet meer (goed) doet na een x aantal maanden te oud te zijn (deze was houdbaar tot eind 2012, dus echt wel te oud). Toch 3 puntjes gescoord vandaag!

De totaalscore na 16 dagen is 284 punten.




Zo mooi zo'n voorraadkast met gewekte produkten! Dat zou ik ook wel willen.

1 opmerking:

Gingini zei

Ach joh, ik dacht dat het jouw kast was! Goed bezig! :D