dinsdag 1 oktober 2013

D'ruitdaging dag 1 De Kapstok.

Ik doe mee aan d'ruitdaging: KLIK . Een maand lang iedere dag een 'opdracht' om bepaalde delen van het huis op te ruimen en dingen weg te doen. Vandaag, de eerste dag, was de opdracht om de kapstok aan te pakken. Nu had ik die een paar maanden geleden al eens onder handen genomen en veel weggedaan maar het was alweer behoorlijk dicht aan het slibben. Kijk maar naar de situatie van vanmorgen:



En man- en zoonlief waren dus niet thuis: scheelt een paar schoenen, 2 jassen en een grote tas.....Hetgeen er stond heb ik uitgezocht en opgeruimd, er kon niet echt veel weg. Een 'in progress' foto:



Het resultaat van even flink aan pakken:




De 'oma-tas op wielen' zat vol glas voor de glasbak: die is nu weer leeg. Een tas met 6 oude spijkerbroeken, 1 hoofdband en 1 paar handschoenen is naar de kledingcontainer. Een tasje met een paar te klein geworden regenlaarzen is naar een vriendje van zoonlief.

Paraplu's zijn terug de meterkast in (ook zo de 2 regenpakken van zoonlief) en 2 plu's terug in de auto. De groene doosjes waren leeg: die gaan naar boven, wèg uit de gang. De oranje dozen zaten vol shawls, handschoenen, mutsen. Ik heb ze allemaal uitgezocht en hetgeen niet meer gebruikt werd in de kledingcontainertas gedaan. Wat sjaals voor recycling boven gelegd, in m'n voorraad op de hobbykamer (ik hoop niet dat we die deze maand moeten aanpakken..........) M'n zomer tuinhoed is naar boven, evenals m'n zomer tuinjas (die was ik nog even uit samen met de zomer speeljas van zoonlief). De zomerjassen blijven nog even hangen, het is nog niet koud genoeg om de winterjassen te dragen (die er al wel hangen omdat het 's-ochtend zo berekoud is).

Score van dag 1: er zijn 5 dingen het huis uit (glas telt niet, de tas met spijkerbroeken tel ik als 1, een paar handschoenen mocht ik voor 2 tellen)

5 opmerkingen:

Gingini zei

Een goed begin is het halve werk! :D

Karin zei

Goede actie Miriam! Het ziet er weer heerlijk opgeruimd uit!

Pauline zei

Oh, wat dapper, met foto's! Wat een vooruitgang! Gefeliciteerd met dag 1, je hebt een groot compliment verdiend!

Marianne zei

Oh lekker he Miriam! Ik vind het heerlijk, super goed dat je ook mee doet!
Gefeliciteerd, ziet er echt heel mooi uit!

Anoniem zei

Oh, leuk om te zien hoe jij het doet :D
Mijn huisje is al niet zo vol, dus iets lastiger om veel punten te halen :P Maar ik ga je weblog wel even volgen!