zondag 14 oktober 2012

Uurtje per dag, week 5

Maandag half uurtje extra huishouden: vandaag weer wat zaken opgeruimd die op plaatsen gelegd waren die ik al eerder aangepakt had. Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Dus snel uitgezocht, wegegooid of op de juiste plaats opgeborgen. Ook is het zomerhoekje naar een herfsthoekje omgebouwd. Ik moet nodig eens wat viltpopjes maken voor  het seizoenshoekje.....

Maandag half uurtje handwerken: ik heb de HAL blokken voor deze hele maand al vooruit gewerkt. Hoef ik niet meer op woensdagavond laat met het zweet op m'n hoofd en in m'n handen het blokje voor de dag erop te maken.

Dinsdag half uurtje extra huishouden: naast het gewone huishouden niets extra's gedaan, ik was verkouden maar ben nu ziek aan het worden lijkt het wel.

Dinsdag half uurtje handwerken: ik heb een heel klein stukje geborduurd aan de kleurige visjes (zie update 10 oktober jl.)

Woensdag half uurtje extra huishouden: ik heb gestreken! En dan bedoel ik niet de gewone wekelijkse strijk, maar die dingen die lang blijven liggen (bijvoorbeeld kledingstukken die lauwwarm gestreken moeten worden of kleding die lastig te strijken is (met veel plooitjes ofzo). Ik heb flink door gewerkt (meer dan een half uur) en de berg is aanzienlijk geslonken. Nu ligt er nog een stapel tweedehandskleding die nog te groot is voor zoonlief en een stapel zomerspullen (de winterdingen heb ik eerst gestreken omdat we die nu nodig hebben, dus dan blijven de korte broeken en de 'korte mouwen' weer liggen). Er zal nog vaker een 'half uurtje extra huishouden' achter de strijkplank doorgebracht gaan worden.



Woensdag half uurtje handwerken: lekker aan een HAL blokje gehaakt voor volgende maand.

Donderdag half uurtje extra huishouden: papier stapels op de eetkamertafel (weer) opgeruimd. Dat groeit daar als vanzelf lijkt het wel! Ook m'n email weer helemaal uitgezocht en opgeruimd (bijhouden is het halve werk hè)

Donderdag half uurtje handwerken: is er niet van gekomen. Lekker filmpje gekeken op de bank.

Vrijdag half uurtje extra huishouden: niet gelukt. De ochtend was gevuld met de normale huishoudelijke taken en 's-middags kwam er een vriendje spelen van zoonlief (en dan kun je dus echt niets aan je huishouden doen............)

Vrijdag half uurtje handwerken: de avond is van voor naar achteren volgeborduurd. Heerlijk, ik ben lekker opgeschoten aan m'n kleurige vissen!

Ik ga m'n uurtje per dag niet meer proberen te doen in het weekend. Manlief heeft vaak andere ideeën over wat we zaterdag of zondag gaan doen (meer leuke dingen dan huishoudelijke dingen). Dus enkel nog op 5 dagen in de week een uurtje per dag en afentoe in het weekend! En komende week is het herfstvakantie, ik ben benieuwd of ik m'n uurtje per dag ga halen!

1 opmerking:

Pauline zei

Succes met je dapper uurtjes, zo te zien gaat het je goed af! Een dikke duim omhoog!