zondag 16 september 2012

Update 'Uurtje per Dag'

Ja ja, ik ben er afgelopen maandag serieus mee begonnen. Nog wat 'her en der' klusjes qua huishouden maar alle klusjes tellen.

Maandag half uurtje huishouden extra: het schoenenrekje in de hal opgeruimd, netjes schoen bij schoen gezet en alle jasjes/vestjes/sjaaltjes die er op een dotje bovenop lagen in de was gegooid. Ook heb ik een heeeeel grote tas vol boeken weggebracht. Boeken die ik gelezen heb maar niet meer hoef te houden, ze worden verkocht voor het goede doel (Stichting Gijsje Eigenwijsje). En ik heb....................gekookt. Normaal doet manlief dat maar vandaag ik dus weer een keer. Pompoen uit eigen tuin, lekker receptje opgezocht en heerlijk gesmuld



Manlief heeft trouwens van 2 jaar tijd alle foto's op dvd's en cd's zitten branden. Op mijn verzoek dus het telt een beetje mee...........toch?


Maandag half uurtje extra handwerken: ik heb aan de HAL zitten haken. Ik heb nu de blokken voor heel september klaarliggen. Ik wilde eigenlijk wat borduren maar de lamp die ik daarvoor nodig had deed het niet.

Dinsdag half uurtje extra huishouden: tijdje geleden 2e hands kleding voor zoonlief gekregen en dat eindelijk in de wasmachine gestopt, een telefoontje om een afspraak te maken gedaan (stelde ik al vanaf mei uit!), strijkijzer ontkalkt en in de agenda gezet dat ik dat volgende maand rond de 11e weer moet doen (bijhouden hè!), kapotte gloeilamp vervangen zodat we weer licht hebben in de kast (toch wel handig), oude kleding die her en der verspreid lag bijéén gezocht en in een zak voor de kledingcontainer gedaan.

Dinsdag half uurtje extra handwerken: borduren aan het kleurige visjes. Ik weet niet of ik een half uur gehaald heb want ik heb via WhatsApp een mozaïekavondje (bijna) geregeld. Of iets van sieraden maken van kralen. Dat WhatsAppen nam even wat tijd in beslag dus...........



Woensdag half uurtje extra huishouden: eindelijk actie genomen op poezengebied: naar de dierenarts voor de jaarlijkse entingen. Dat moest al een poos geleden en ik had dat nog steeds niet gedaan (tegen al m'n principes in, maar een excuus heb ik er niet voor) De transportkoffers meteen opgeruimd en de handdoeken die erin liggen meteen in de wasmachine. Anders blijft dat ook weer weken liggen, nu dus meteen geregeld. Lekker!

Woensdag half uurtje extra handwerken: Niets van gekomen, de hele dag een knetterende hoofdpijn en nu het gezakt is is de tafel bezet door een Legoënde man.

Donderdag half uurtje extra huishouden: Outlook opgeschoond, vele vele berichten definitief verwijderd of in mapje 'onthouden' gezet. Wat een werk! En ik ben er nog niet helemaal klaar mee.

Donderdag half uurtje extra handwerken:Weer niets van gekomen! Drukke dag gehad (vrijwilligerswerk, huishouden, vergadering)



Vrijdag half uurtje extra huishouden: Fiets manlief eindelijk naar de fietsenmaker voor een APKtje en een reparatie aan de versnelling. Moest ook al heel lang gebeuren maar het werd uitgesteld en/of vergeten. Nu is ie weer helemaal klaar voor gebruik. Ook de sokkenmand van zoonlief inclusief de handvol sokken die ernaast lag helemaal uitgezocht en doorgepast. Te kleine sokken meteen in de zak voor de kledingcontainer gedaan en het sokkenmandje vol met passende sokken terug op z'n plekje.

Vrijdag half uurtje extra handwerken: Het kraamcadeautje is eindelijk klaar. Het lag al lang te wachten op afwerking en dat is nu gedaan. Heerlijk, weer iets helemaal afgerond! Foto komt natuurlijk pas op m'n blog als het cadeautje ontvangen is.

Zaterdag half uurtje extra huishouden: WIP/UFO hoekje in de woonkamer aangepakt. Alleen hetgeen ik binnenkort wil/moet afronden ligt nog beneden de rest is naar mn hobbykamer getransporteerd.

Zaterdag half uurtje extra handwerken: Weer niets van terecht gekomen, helaas.

Zondag half uurtje extra huishouden: opgeruimd, opgeruimd en nog eens opgeruimd. We krijgen vandaag en morgen visite.

Zondag half uurtje extra handwerken: Geborduurd aan de kleurige visjes.


Het huis is echt wel netter, en dat na 1 week. Qua handwerken is het niet helemaal gelukt, dat zie ik als hobby en daar maak ik dus blijkbaar geen tijd voor vrij als ik het druk heb met andere dingen. OK, òp naar week 2!

2 opmerkingen:

Pauline zei

Dat klinkt toch allemaal heel geslaagd!
Je hebt aardig wat doelen behaald, nu doorzetten!

Corina zei

Nou die eerste week zal je niet ontevreden stemmen denk ik, lekker veel in het huishouden extra gedaan en toch ook nog gehandwerkt, al is dat dan niet zoveel als je had gehoopt. Kijken of dat in week 2 beter gaat. Succes!