zondag 9 september 2012

Keuzes maken, prioriteiten stellen.

Ik heb veel aan m'n fiets hangen: ik heb het nog nooit zo druk gehad (ik had beter een betaalde baan kunnen houden, toen was het een stuk rustiger). Niet dat ik wil klagen hoor: ik doe het mijzelf aan. Helpen op school: leuk, cursusje doen: leuk, dagje weg: leuk, nieuwe hobby: leuk, nieuw project: leuk, iemand helpen met ? : leuk. Affijn misschien herken je het wel. Maar nu zijn we op een punt gekomen dat het huishouden er toch wel heel erg onder komt te lijden, er staan zelfs nog verhuisdozen van de verhuizing eind 2010.................

Nu lees ik heel graag die blog over kastje/laatje/plankje per dag, je bent ze vast al eens tegen gekomen. En eigenlijk zou ik dat ook eens moeten opstarten. Dan ben ik binnen afzienbare tijd weer 'bij' denk ik, want het is gewoon keuzes maken (houden en opruimen, wegdoen naar stort, kringloop of anders) en als ik een kamer op orde heb die meteen een grote schoonmaakbeurt geven. Ook op gebied van handwerken zou ik zoiets moeten starten, ik ben met veel dingen tegelijkertijd bezig. De SWAPs en dergelijke probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk op tijd klaar te hebben maar m'n eigen projecten komen bijna niet aan de beurt. Gewoon wat minder SWAP's, KAL's, HAL's en dergelijke doen, dàt had ik me al voorgenomen. Maar hoe ga ik de voorraad WIP's en UFO's (Work in Progress en UnFinished Objects) nu eens aanpakken...........iedere dag een half uurtje aan zo'n project werken, zou ik dat voor elkaar krijgen? En volhouden?

OK, mijn goede voornemen vanaf nu: iedere dag een half uur opruimen/schoonmaken (naast het normale huishouden dat al wel gedaan wordt) èn iedere dag een half uur aan een handwerkproject besteden. Uur per dag in totaal, moet kunnen! Toch?

 
 
Om een stok achter de deur te houden zal ik af en toe verslag doen op m'n blog van dit 'uurtje per dag'. Ik ga morgen van start.

5 opmerkingen:

Pauline zei

Heel veel succes!
Zal vast niet meevallen..en hee, leg de lat voor jezelf niette hoog hoor!

Pauline zei

Go Miriam, Go! You can do it! Ik juich je initiatief toe, het gaat je lukken en ik moedig je aan vanaf de zijlijn! Succes met deze stap in de goede richting!

Corina zei

Klinkt slim Miriam! Succes met je voornemen!

Margriet Post zei

heeeeeel herkenbaar.
Ik hoop dat het je lukt om het vol te houden. En dat je er niet langer over aan het bloggen bent, dan dat je er mee bezig bent;)

Ik probeer het ook, maar na een week, zakt het weer in.

Succes!

Marijke zei

Weet je hoe erg het bij mij gesteld is? Dat ik nu pas jouw uurtje per dag lees en ervoor gewoon helemaal geen tijd had.. ik heb voor 2013 dus me voorgenomen om 't ook rustiger aan te doen, en wie weet vind ik binnen 'n paar maand ook de energie om zo'n uurtje per dag te doen.. in feite zou dat toch moeten lukken,hé...