dinsdag 19 juni 2012

Moestuinieren en handwerken

Twee dingen die ik graag doen mag: moestuinieren en handwerken (op de moestuin gebruik ik ook alleen handgereedschappen, dus ook 'handwerk'). Vorige week zijn we weer een paar uurtjes aan het werk geweest, het begint steeds meer op een echte moestuin te lijken. Kijk maar eens naar m'n lapje bonen:


De pompoenen en de knoflook staan er ook goed bij, van de aardperen is nog niets te zien. Ik heb nu de courgettes ook gezet en komend weekend gaan we 2 appelboompjes halen (en hopelijk ook wat frambozen en bramen struikjes).

Afgelopen week heb ik ook lekker gehaakt aan een babyomslagdoek voor Nepal. Via het forum van CreaPower (is aan te klikken) kwam ik op dit blog: Little Red Home (aan te klikken) en ik besloot meteen dat ik daaraan mee wilde doen. Natuurlijk had ik geen garen in huis dat ik hiervoor geschikt vond en omdat ik voor een SWAP ook wat bestellen moest bestelde ik meteen wat mee voor dit goede doel (verzendkosten moet je toch betalen hè!) De eerste omslagdoek is klaar en je ziet heb begin van de tweede al liggen. Ik denk dat ik er 2 uit het oranjegele garen halen kan en nog eens twee uit hetzelfde garen maar dan lavendelkleurig.


2 opmerkingen:

Pauline zei

Je tuin ziet er al echt produktief uit, dat wordt straks heerlijk verse bonen enzo eten! Succes met de boompje en fruitstruikjes.
Wat heb je weer een lovenswaardig project gevonden om aan mee te doen. Succes met je mooie omslagdoeken.

Pauline zei

Wat een mooi initiatief!
Ik overweeg gelijk om ook mee te gaan doen, 1 dekentje moet best lukken!
En ik las dat het ook met Zeeman soft kan,helemaal prima want dat heb ik vast wel liggen!