maandag 28 mei 2012

De moestuin.

In de brandende avondzon heb ik het losgeschoffelde onkruid weggehaald. Daar hadden we gisterenavond geen tijd meer voor. We proberen nu iedere avond direct na het eten een uurtje naar de tuin te gaan. Normaal gesproken wassen we af en kijkt zoonlief een dvd, maar dit is veel leuker voor ons alle drie (helaas staat de afwas er nog als we terug komen, ik moet nodig de huiskabouter hier op aanspreken). Ook had ik deze keer weer het fototoestel mee want hetgeen we met Hemelvaartweekend zaaiden en geplant hadden staat boven (muv de irisjes die komend volgend voorjaar en de topinamboer, die moest 8 cm diep dus die is nog onderweg (hoop ik))


Op de voorgrond het bonenbed


Aangenaam de naam is  Prelude, lage slaboon.



Dit is een pompoenplantje (ze zijn bijna allemaal opgekomen zeg!) een Hokkaido pompoen met de naam Oranje Zon




Een overzichtsfoto vanaf het compostvat



Een overzichtsfoto vanaf het begin van de tuin (palen staan er voor de frambozen en bramen die we daar gaan planten)



En dit is een knoflookbedje. Ik had nog nooit knoflook geteeld, maar je steekt een teentje in de grond en er komt vanzelf een stengel boven, erg makkelijk dus (en we lusten graag knoflook dus het komt goed uit dat ook hier vrijwel alles opgekomen is dat ik in de grond gestoken heb)



Morgen wil ik courgettes gaan zaaien, wat sla en de herfstprei. Wat een genot zo'n moestuin!!!

3 opmerkingen:

Karin zei

Dat ziet er keurig uit zo. Leuk he, als het zaaigoed opkomt. Je kunt het de grond wel uit kijken :)
Je hebt een mooi lapje grond!

Pauline zei

Joh, wat een lap grond heb je! Leuk dat alles wat op hoort te komen, ook zijn groene neus laat zien.
Veel plezier met al die heerlijkheden te zien groeien, hou je ons op de hoogte van de groeizaamheden?
Groetjes, Pauline

Unknown zei

Oh wat een grote lap grond hebben jullie, erg leuk.