zaterdag 31 maart 2012

Wampus de Moestuinkabouter.

Vanwege zoonliefs enthousiasme voor de volkstuin (en dan specifiek voor zijn eigen tuintje daarin) heb ik een (kinder)moestuinpakket gekocht van de Kabouterfabriek. KLIK voor kabouterfabriek Er zit een boekje bij met daarin het verhaal van Wampus de Moestuinkabouter, 5 soorten zaadjes, zaaizakjes, labeltjes en schone kleren voor als Wampus lang komt met z'n magische kabouterspreuk en hij daarbij vuil of nat geworden is. Zó leuk!

Vandaag hebben we de zakjes versierd met stickers, gevuld met teeltaarde en de zaadjes gezaaid. Het één en ander niet precies volgens 'het boekje' maar dat heb je met een eigenzinnige kleuter nu eenmaal. De mooie labeltjes moesten niet: het moesten de geel plastic labels zijn die we voor de moestuin gaan gebruiken, ook het feit dat er géén belletje aan de muts vastzat gaf even drama, maar gelukkig had ik nog kleine belletjes liggen (dat noemen ze 'door het oog van de naald gaan' hoor, wat ie in z'n kopje heeft.....) Met het eindresultaat is ie heel tevreden (en hopelijk Wampus ook). Zo ziet onze vensterbank er nu uit:



Ook zijn we vandaag op zaadjesjacht geweest voor de moestuin (ik ben meer een koude grond tuinierder als ik eerlijk ben, dat voorzaaien en dergelijke heb ik  nooit gedaan). Zoonlief en ik zijn goed geslaagd voor onze tuinen alhoewel hij toch z'n zinnen wel op bloemen had gezet (een zonnebloem de zo'n 60 cm hoog wordt en ijs- of middagbloemetjes) Ook moest er tomaat gezaaid worden in plaats van dat je plantjes koopt...........hij koos voor de tomaat 'Moneymaker' dus ik hoop dat er ook wat brief of muntgeld aan komt groeien. De aardbeizaadjes heb ik stiekum teruggelegd, ik ga later dit seizoen plantjes kopen...... Ook liet ik een grote wens van hem in vervulling gaan: een regenmeter...... helemaal blij is ie nu!


Voor ons eigen deel van de tuin kocht ik pompoen (Oranje Zon, een Hokkaido pompoen), komkommer Chinese Slangen, Wilde Rucola, Courgette (Black Beauty), prei (blauwgroene herfst Ideal) en lage Slabonen (Prelude). Er komt nog meer bij, maar eerst maar eens een plant en mest plan opstellen voor de tuin. Ik wil nog braam, framboos, appel, rabarber en hazelnoot  maar die moet ik als struik/boom op de kop tikken ergens. Dit weekend wil ik onkruid gaan wieden (niet dat er veel zal staan, maar je moet het wel netjes houden op een volkstuincomplex hè) en dan zal ik proberen om niet te vergeten het fototoestel mee te nemen.

2 opmerkingen:

Pauline zei

Wat heerlijk allemaal en zo leuk!
Ik ben van plan om morgen verder te gaan met mijn tuintje, ik wil bakken met kruiden ( Aldi had leuke schijfjes, ook zaad voor de moestuin!)
En dan verder met omspitten zodat mijn zomerbloemen erin kunnen.( ook Aldi).Nu afwachten of er bij mij ook een kabouter langs wil komen...

Anoniem zei

Prachtig