zondag 18 maart 2012

Oude liefde............

Ik heb van kinds af aan een tuintje gehad: een moestuintje wel te verstaan. En toen ik op mijzelf ging wonen was één van de eerste dingen die ik in de (grote!) tuin deed: een moestuin aanleggen. Totdat ik een jaar of 15 geleden in een huis kwam te wonen waar er geen ruimte was voor een moestuin. Wel had ik vanalles in potten en bakken staan, maar het echte moestuin gevoel gaf dat niet echt. Ook de tuin bij ons huidige huis leent zich niet voor moestuinieren........

Omdat de moestuinkriebels steeds harder van zich lieten horen (mede omdat zoonlief zo graag met grond en plantjes (en water) bezig is), had ik me al voorgenomen eens te informeren naar een volkstuin hier op het dorp. En laat er nu in het complex vlakbij plaats zijn! Ik kon uit 2 tuinen kiezen en ik koos voor de kleinste (140 vierkante meter), die was al helemaal 'klaar voor gebruik'. De andere is 150 vierkante meter maar moet nog helemaal bewerkt worden voordat er gezaaid, geplant of gepoot kan worden. Zoonlief is al een eigen vierkante meter (of iets meer) beloofd: daar mag hij mee doen wat hij zelf wil (binnen de regels van de vereniging natuurlijk).

Voor de tuinkriebels van zoonlief had ik al eens iets leuks gezien en gelukkig in m'n favorieten opgeslagen: het moestuinpakket van de kabouterfabriek. Dat heb ik dus voor heb besteld en hij kan niet wachten totdat het er is en hij ermee aan de slag kan gaan (en ik stiekum ook, zó leuk). Met dit pakket kan trouwens ook in potten of bakken getuinierd worden! Nieuwsgierig geworden? Klik dan hier: Moestuinpakket

Foto's van onze tuin heb ik nog niet, maar daar ga ik jullie de komende tijd vast mee 'vervelen'.

6 opmerkingen:

Pauline zei

Wat leuk!
Zelf zou ik ook wel zoiets willen doen, maar ik heb de ruimte, het geld, en de spierkracht niet.
Maar wie weet, zo'n kabouterpakketje is best leuk en niet alleen voor kleine kinderen!
Dus stiekem denk ik al aan een paar bakken in de tuin...ik geloof best in kaboutertjes ;)

Trendykim zei

Leuk, nog een moestuin liefhebber!
Ik heb zelf een volkstuin op een complex bij de boer in het bos.
Je ziet allerlei dieren langskomen tijdens het werken.
Ik wens je veel plezier met je nieuwe tuintje!

Groetjes, Kim
http://trendykim.blogspot.com

Anoniem zei

Wat leuk ik mis het ook nog steeds ging vroeger altijd met mijn vader mee om te helpen en het voelt zo goed om in de aarde bezig te zijn, ik wens jullie heel veel plezier om samen de lekkerste groente die er maar bestaat te laten groeien.......met behulp van de kaboutertjes ( wat een leuk idee )
groetjes.....

Corina zei

Gefeliciteerd met je eigen tuintje Miriam! Ziet er leuk uit, dat pakket. Veel tuinplezier!

Peppy zei

Wat leuk! Daar mag je ons gerust mee 'vervelen', hoor! En helemaal leuk voor je nu de lente en de zomer er weer aan gaan komen.

Pauline zei

Wat verschrikkelijk leuk! Heel veel plezier met jullie eigen lappie grond, dat het vele lekker maaltjes voor jullie voort mag brengen en misschien ook een bloemetje.
Wat een leuke site van de Kabouterfabriek, wat een feestje om te ontdekken!
Groetjes, Pauline