dinsdag 16 augustus 2011

Kiva

M'n nieuwste KIVA lening heb ik gedaan aan Shairkul Kytaibaeva's Group:


Shairkul, 38, is treasurer of this group. She is married and has four children. Shairkul’s husband is a security officer in a learning center. Being inspired by Kyrgyz traditional style of sewing and successful designers, who made their business ideas come true, Shairkul dared to get involved in the sewing and textile industry. Five years ago, she bought her first sewing machine, some fabric and other sewing supplies for a total sum of 8,000 soms. Just like every newcomer in business, she was afraid of risk and lack of experience. She was amazed at how her works were accepted among her fellows and potential customers, and soon became widely known in her town of Tokmok as one of the best seamstresses and designers. Shairkul applied for a loan in order to buy one more sewing machine, because she plans to broaden her team. Of course, as any other designer, Shairkul dreams of opening her own fashion house.

Het mooie van KIVA is dat je maandelijks een deel van je lening terugkrijgt (sommige leningen in 6 termijnen, andere in 12: net zoals dat vantevoren afgesproken is). En ik kon deze maand €25.00 uitlenen en er maar € 6.00 voor van m'n bankrekening af laten schrijven (ik had dus zo'n € 19.00 retour ontvangen deze maand) Ik zag dat ik volgende maand €28.00 tegemoet kan zien, dan leen ik weer €25.00 uit en het restant blijft dan staan voor een maand waarin ik minder dan de benodigde €25.00 ontvang. Zo probeer ik iedere maand een nieuwe lening uit te geven.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb ook een kiva account aangemaakt. nu nog op paypal wachten! je hebt me aangestoken

Anoniem zei

Ik heb al heel dikwijls op de site gekeken, waarschijnlijk iedere keer als jij een logje plaatst over Kiva.
Maar ik vind het als eventuele nieuwe uitlener, moeilijk om te starten!
Alleen maar mogelijk met Paypal?

ga nog eens een keer kijken

Anoniem zei

mijn geld moet nog worden overmaakt naar de paypal. heb al even geneusd tussen de leningen en ik dacht aan iets met landbouw, omdat ik zelf ook in de landbouw werk. idd handwerken is ook heel toepasselijk!!

Miriam zei

Betalen aan KIVA kan met Paypal of creditcard volgens mij. Dat Paypal was voor mij ook een grote stap, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb (ik koop ook nog al eens bij Etsy nu.....................)

astridvanbeers zei

Anoniem was ik: astridvanbeers. Ik heb mijn eerste lening uitgezet. En betaald met creditcard.

Miriam zei

Aha, jij was de anonieme reageerster. Leuk dat je nu ook een lening via KIVA uitgegeven hebt!

Groetjes
Miriam

Candy in Wonderland zei

Hé, dat is interessant! Moet ik mij eens in verdiepen....