maandag 25 april 2011

Trollbead als aandenken.

Eergisteren heb ik een Trollbead gekocht ter herinnering aan Bikkel en vandaag (hij zou vandaag 16 geworden zijn) heb ik de kraal aan m'n armband gehangen. Voor Missy heb ik ook een kraal en ik zag dat ik die nog niet had laten zien op m'n blog. Voor Missy heb ik deze gekocht:

Zwarte eekhoorn: deze kraal doet denken aan de vacht van een schattige zwarte eekhoorn. Kijk eens naar z'n rug!

Deze kraal bevat alle kleurtjes die ook in Missy's vacht zaten: cremewit, oranje, bruinzwart. Vandaar deze keuze.

Voor Bikkel ben ik op deze kraal uitgekomen:

Ogen. Dit motief is geïnspireerd door een traditie uit het Midden Oosten: als je het oog bij je draagt, weer je het kwaad af. De kleuren in deze kraal (grijs/wit) doen me denken aan zijn vacht en de ronde 'ogen' vond ik passend omdat ie geen strepen had maar gemarmerd was. Het grijs van de kraal is trouwens lichtdoorlatend en veranderd dan in groenig en Bikkel had groene ogen.

5 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi om ze zo bij je te houden.

Groetjes
Ines

Pauline zei

wat een prachtige kralen en een mooie gedachte!

Ostara zei

Wat een prachtige kralen en een hele mooie herinnering.

Corina zei

Mooi dat je op deze manier een aandenken aan ze hebt en bij je kunt dragen.

Sieneke zei

Wat een goed idee!