zondag 6 maart 2011

Nieuw project opgestart.

Omdat de ik-wil-wat-nieuws-opstarten kriebels niet meer te onderdrukken waren ben ik begonnen aan een sjaal die al even op m'n 'verlanglijst' in Ravelry stond. HIER (klik) vind je het officiƫle patroon. En dit is de foto van m'n voortgang tot nu toe (1 avondje breien met 3x opnieuw beginnen en een uurtje vandaag gebreid):

Erg hard gaat het nog niet, ik moet even in het patroon komen. Ik gebruik voor het eerst zo'n tellertje (dat groene dingetje), dan raak ik in het patroon de tel niet kwijt (het is al genoeg telwerk qua recht/averecht/kabeltje/nopje). Het tellertje is van Clover en ik moet zeggen dat het erg handig werkt zo. Het garen is het laatste restant van de poezendeken die ik voor zoonlief gehaakt heb, dat was ook weer een goed voornemen: m'n voorraad proberen uit te putten (niet dat dat zo hard lukt met alle aankopen van de afgelopen 2 maanden............................)

7 opmerkingen:

Kiek es Ier ! zei

Dan gaat het tochredelijk snel!! Gaat dit op een rondbreinaald?

Miriam zei

Op naalden nr. 5 gaat het wel snel ja (meestal brei ik op 2.5 (sokken) en 3.5/4) Ik brei eigenlijk alles op de rondbreinaald, het werk zelf wordt niet rond gebreid, ik brei gewoon heen en weer zeg maar.

Groetjes
Miriam

Grietje zei

Mooi patroon! Ik vind ook dat je al een heel eind ben.

Groetjes,
Grietje

Corina zei

Je gaat lekker! brei je nu allebei de uiteinden tegelijk?

Miriam zei

Ik brei inderdaad beide delen tegelijkertijd. Kan ik mooi m'n garen tot het laatste stukje opmaken en ik hoef niet 2x hetzelfde te breien (want daar hou ik niet zo van)

Groetjes
Miriam

Creative Chaos zei

Prachtig patroon !! Wel lekker ingewikkeld , den ik :-))
Patti xx

Reporter 17 zei

Reporter 17 zijn mond valt open van al dat moois !