zondag 13 februari 2011

Sjaals voor Roemenië eindelijk klaar.

Eindelijk even de tijd genomen om wat draadjes af te werken van de 'Roemeense sjaals'. Nu nog even het adres opvragen en dan gaan ze op de post. Leuk om zo wat grotere restanten uit m'n voorraad weg te werken.

Dit was het laatste restje oranje dat ik overhad van zoonliefs poezendeken. Het wit heb ik weg kunnen geven aan iemand die dat graag hebben wilde en van de laatste bolletjes grijs ga ik een kol/cowl breien. Dan heb ik niets geen acryl meer in m'n voorraad geloof ik (en daar ben ik niet rouwig om, ik begin een yarnsnob te worden met m'n wol, zijde, merino, alpaca, etc.) Nog even een detailfotootje:

Voor de rest ben ik druk met sokkenbreien, maar dat zijn wedstrijdsokken dus die laat ik nog niet zien (eind maart is de trekking dus tot die tijd: even geduld aub). En van de Arsenic and Old Lace afghan moet ik nog beginnen met de eerste verbindingsstrook breien, dat had ik gehoopt dit weekend te kunnen doen (maar helaas: er moesten ook nog andere zaken, huishoudelijke en winkeltechnische, gedaan worden) O ja, ik ben ook bezig met de Vintage-SWAP: daar kan ik dus ook niets van laten zien.

3 opmerkingen:

Kiek es Ier ! zei

Wat een fleurige sjaals, ik heb er nog nooit van gehoord dat je dat kan doen breien voor landen..moet toch eens gaan zoeken.
Ik vind het een mooie gedachte.

GRANNY'S HOUSE zei

Mooi patroontje, mijn moeder 88 is ook druk aan het breien voor Roemenië.

Groetjes
Ines

meijra zei

Ha ha ik moest even lachen om het woordje yarnsnob. Ik herken het hoor. Ik begin ook steeds meer luxere wol te kopen, gewoon omdat het veel lekkerder breid.
Meet de sjaals zullen ze wel blij zijn. Ik wist ook niet dat je sjaals kon breien. Ik brei en haak wel dekens en mutsjes voor arme landen. De sjaals zijn erg mooi geworden.
gr. Meijra