dinsdag 11 januari 2011

Die sjaalpatronen van gisteren

zijn het beiden niet geworden. Hihi! Ik heb van beiden een stukje gedaan en het viel me tegen: ik vond het gewoon niet mooi, te los. Nu heb ik een steek gevonden die ik wel leuk vind en daarmee haak ik nu een sjaal. Het heet spider stitch en hier heb ik een linkje: spider-stitch . En een fotootje van internet (het is te donker om zelf een fatsoenlijke foto te maken): Wat lossen en vasten: meer is het niet. Net soepel genoeg voor een sjaal en niet te open (dat was het probleem van 1 van de patronen die ik gisteren liet zien) dus ook lekker warm.

7 opmerkingen:

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er erg leuk uit, ik had nog nooit gehoord van die steek, een mens is dan ook nooit te oud om te leren.

Groetjes
Ines

Grietje zei

Mooie steek!

Mascha zei

Ik vind dit patroontje ook leuk.
Groetjes Mascha

Katia zei

Héél mooi!
Waar haal je die haaknaald? Ik ben al een tijdje op zoek naar zo eentje met verdikking. Die dunnekes doen mijn vingers in kramp schieten.

Miriam zei

@ Katia: hobbydoos.nl heeft ze in ieder geval. Anders even googlen op ergonomische haaknaald dan vind je waarschijnlijk wel een adresje bij je in de buurt

Ilonka zei

wat een prachtige steek !

groetjes Ilonka

MagdaW zei

hey Miriam.. ik zie dat je ook zo'n ergonomische haaknaald gebruikt..in 't begin kon ik er niet mee werken.. maar nu ervaar ik minder pijnlijke vingers :D