dinsdag 21 december 2010

Update breikriebels.

Gisteren eerst de streng tot bol opgewonden (wat zou ik graag zo'n bolwinder willen hebben, met zo'n bijbehorende 'paraplu' waarop je de streng kunt doen: kerstcadeau 2011?!) Daarna lekker op de bank zitten breien. De sjaal is nu voor zo'n 25% klaar, het gaat lekker vlot want het is een simpel patroon. Het garen is geweldig! 51% Zijde en 49% merino (Malabrigo) dus zacht dat het is aan m'n handen tijdens het breien! Dit is het eerste project dat ik op de 'continental' manier brei (draad in de linkerhand). Het gaat steeds vlotter op deze manier en ik vind het veel makkelijker breien met de rondbreinaald zo.

3 opmerkingen:

Ilonka zei

Het ziet er dan ook prachtig mooi uit.
En wat een mooi patroontje.

Groetjes ilonka

Corina zei

Dat wordt in elk geval wel erg mooi. Leuk om te horen dat de continentaalse methode je zo goed afgaat nu.

atelierlemlem zei

De sjaal ziet er leuk uit Miriam! Mooie kleur en leuk patroontje. Ik heb het ook wel eens geprobeerd met de draad in de linkerhand, maar ik moet er zo bij nadenken en ik heb altijd de rechternaald onder mijn arm en dan lukt het gewoon niet lekker.
Hier heeft het breivirus overigens ook toegeslagen hoor, na drie babymutsen heb ik nu drie babyballen gebreid...lekker kleine projectjes voor 'tussendoor'..

Fijne dagen toegewenst!