zondag 14 november 2010

Workshop sokken breien gevolgd

en leuk dat dat was!!! Ik heb echt genoten: een groep dames die gezellig leren sokken breien vanaf de teen naar de boord en dan 2 sokken tegelijkertijd op de rondbreinaald (toe up, two at once, magic loop). Mijn sokje heb ik vanmorgen even gefotografeerd: Totaal plaatje:

Hier zie je de teen:

Hier zie je de hiel van de zijkant. (beetje bewogen, de emotie werd me even teveel ;) )
En dit is de hiel van de achterkant bekeken:
Het opzetten van de teen deden we op deze wijze:
Het was een ontzettend leuke dag met ontzettend leuke mensen alleen de reis verliep niet geheel zonder problemen (de Vlaketunnel was dicht vanwege problemen met het wegdek en waarschijnlijk met een tunneldeel. Het was zelfs op tv).

6 opmerkingen:

Balsemien zei

O knap zeg! Ik heb ooit bij Annita op de site de manier gezien en het geprobeerd, maar ik kwam er niet uit!
de Vlaketunnel is een probleem ja, de regen ook bij jou? Het is hier nat en niezerig en de tuin heeft voorlopig weer genoeg water gehad, maar het is hier niet zo erg als in het zuiden!
Een fijne zondag en veel succes met je sokken...

Pauline zei

Knap hoor!
IK heb al diverse pogingen gedaan om ook sokken te leren breien maar krijg het niet voor elkaar!
Wat dat betreft is zo'n workshop wel een uitkomst.
Bij Lidl hadden ze trouwens erg mooie sokkenwol!

Anoniem zei

Super!
Ik leerde net vorige week van mijn schoonmoeder sokken breien met vijf naalden, van boord naar teen. Heb hier een boekje liggen waarop twee manieren van teen tot boord staan uitgelegd, maar ik ben zo een kluns als het op handleidingen lezen aankomt. Dit YouTube-filmpje zal zeker van pas komen!!
Die zelfgebreide sokken zijn echt fantastisch, zeker in de winter!!

astridvanbeers zei

Dus ik ben hier bij een zeeuw "op visite". Mooi sokje en een frisse kleur ook. Succes met de rest van dit breiwerk.

Ilonka zei

wat knap zeg en wat een leuk filmpje.
ik heb je blog op mijn lijst gezet.

groetjes Ilonka

Peppy zei

Leuk he, sokken breien! Ik heb het dit jaar ook eindelijk eens geprobeerd en ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ben benieuwd wat je allemaal nog gaat maken!