donderdag 30 september 2010

Update poezendeken voor zoonlief

Ik had gehoopt op beter weer zodat ik mooiere foto's maken kon, maar helaaspindakaas. Dus dan maar zo:

Toen ik de deken eens helemaal openvouwde voor de foto zag ik dat ik al veel verder was dan ik dacht. Ik had uitgerekend dat ik 10 bollen per kleur nodig had om te komen tot een vierkante deken van 1m80 bij 1m80, maar ik ben op zo'n 20 cm na al klaar! Ik hou zeker 2 bollen per kleur over, dus daar kan ik mooi een tasje van maken om de deken in op te bergen. Zoonlief bestelde al een volgende deken: één met hartjes in zwart, wit, blauw en groen. Ik weet werkelijk niet waar hij het vandaan haalt hoor, maar hij is er uiterst stellig in (in de kleurcombi). Toevallig wil ik een hartjes deken gaan haken, maar dan wel in andere kleurtjes. Zal een spectakel geven als hij ziet dat ik niet 'zijn' kleuren ga gebruiken!

Ik heb net een uurtje 'vrij' genomen om te borduren. Even wat stiksteekjes gezet bij daglicht (voor zover het licht is hoor) dan kan ik 's-avonds de kruissteekjes zetten. Niet dat de animalbaby lap vóór de verhuizing af komt, dat denk ik niet, maar ik wil dit project toch wel eens afronden. Die animalbaby's zijn ontzettend leuk om te zien en te maken, maar er zit meer werk in dan dat ik in eerste instantie ingeschat had. Maar och, het houdt me van de straat hè!

Morgen een leuke dag: we gaan het voorlopig koopcontract tekenen van ons nieuwe huis. Daarna wil ik nog langs het huis rijden om zoonlief te laten kijken daar en even langs het gemeentehuis om wat info op te halen. Kunnen we hem goed voorbereiden (en onszelf ook natuurlijk)

4 opmerkingen:

lut zei

Veel succes morgen.
Zoons deken wordt prachtig.
Haak je dan 2 hartjesdekens?
Eentje in jouw kleuren en eentje voor zoon.

Miriam zei

Misschien wel, maar eerst die in 'mijn' kleurtjes. Ik heb nog een ander geinig hartjespatroon op Ravelry dus die zou ik nog eens in zijn kleuren kunnen maken.

Groetjes
Miriam

GRANNY'S HOUSE zei

Spannende dag morgen.
De deken is prachtig aan het worden en leuk dat hij alweer een andere erbij wil.

Groetjes
Ines

Esther zei

De deken wordt erg mooi!
Wat een leuk idee om er een bijpassend tasje bij te maken.

groetjes