zondag 15 november 2009

Dit zou de laatste SJAL-update moeten zijn............

maar ik ben nog niet helemaal klaar met m'n SJAL. De draden moeten nog weggewerkt worden, het rugpand moet nog aan het 'sjaaldeel' genaaid worden en de knopen moeten er nog opgezet worden (sterker nog: ik moet de knopen nog kopen).
Ik heb afgelopen week geprobeerd m'n breiwerk te blocken/op te spannen. Dat had ik nog nooit gedaan, ik naai m'n breiwerk altijd zó in elkaar. Vol goede moed ben ik begonnen om zo'n 2 uur laten de boel weer in te pakken. Dat nooit meer, wat een rotkarwei zeg. Ik kreeg het met geen mogelijkheid recht opgespannen iedere keer zat ik scheef/schuin, m'n spelden vonden het ook niet fijn want ik hoorde ze tegen het beton van de vloer krassen (dwars door de ondervloerbedekking, de vloerbedekking en de dikke handdoek heen). Het speciaal aangeschafte plantenspuitje staat dus nog onaangeroerd op de vensterbank en kan ik om nieuwe spelden om de beschadigde te vervangen (kan gelijk met de knopen die ik toch nog kopen moest). Geen succes dus. Hier nog even de foto van m'n breiwerk:
Wordt vervolgd dus..................

13 opmerkingen:

lut zei

Met zo'n mooie foto is deze sjaal zeker wel een succes te noemen!!
Miriam, bedankt voor je trouwe updates en je deelname. Nog een fijne zondag.

Melinda zei

Het spijt me, dat het blocken je zó tegenviel.:( Je zou het met een tekenhaak (of hoe je dat ook wilt noemen in het Nederlands...:D) of met behulp van een snoer wel eens proberen. Ik block mijn sjaals altijd op een groot bed, zo gaan mijn spelden niet stuk. Ooit eens op de vloerbedekking geprobeerd - vreselijk...
Maaaaaar.... je sjaal ziet er nu al prachtig uit en dat is het meest belangrijke, niet waar?;)))

Gerda Hartman zei

Mooi hoor. Ik ga ook nog door met mijn updates. Fijne dag.

Anoniem zei

Heel MOOI !!!!

Origineel model wordt het.

Ondanks het blocken.
Las al hiervoor dat een bed/matras ook geschikt is, mits niet in gebruik !;-)
Heb ook bij anderen rubberen puzzles gezien waar ze ze op spelden.

Dat zijn grote vloerpuzzles voor kinderen.
http://www.lobbes.nl/images/product/detail/4610162a.png

Marian'ne m

Lida zei

Maar hij is zo ook mooi hoor en dan doe je het zonder opspannen! Ik ben ook nog niet klaar dus we kunnen geoon volgende maand weer up-daten! Groetjes
Lida

Willy zei

Het ziet er al mooi uit. Ik ga ook nog even door. Iets opspannen heb ik ook nog nooit gedaan. Ik weet wel dat mijn vader altijd gehaakte kleedjes mocht spannen als mijn moeder ze had uitgewassen. Een echt geduld werkje.
Groetjes

Anoniem zei

http://leukleukerleukst.web-log.nl/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2009/11/15/weblogfotos_2009_066.jpg

Vond nog een plaatje !!
Maar je moet al nieuwe spelden dus !!;-)

MM

dijn zei

Ik vind je foto een super werkstuk tonene hoor, ook al is het nog niet geblocked (ook nog nooit gedaan!) en aan elkaar gezet. Je vindt vast mooie knopen.
Wat een mooi patroon, de kleur is prachtig zacht en volgens mij kun je hem overal op dragen straks. Groot succes verzekerd!
Leuk dat je mee SJALde! Hartelijke groet, Dijn

Hennie zei

Dit is een mooie sjaal geworden.

Crea Annemieke zei

Nog even de puntjes op de I en je kan de sjaal gaan dragen.

Heel werk Miriam.....
Daaaag en de groetjes van Annemieke

Anoniem zei

Succes met blocken bij de volgende poging en ik kom nog wel een keertje kijken naar het eindresultaat.

Brechtje zei

Ik vind het ook zonder blocken een hele mooie sjaal in wording hoor Miriam.

Yvonne aka sommeke zei

Heb ook nog nooit wat geblockt maar haak/brei nu niet meer zo véél!
'k Kom wel weer kijken naar het eindresultaat!