dinsdag 15 september 2009

SJAL!

Tádáá, dit is het geworden. Een patroon van Bergere de France uit 07/08, het garen is er toendertijd meteen bij gekocht maar ik ben er nooit aan begonnen. Totdat Dijn en Lut de SJAL opzette. Ik wist meteen dat het deze worden moest ondanks dat ik nog best wel even getwijfeld heb omdat er zoveel moois te vinden is op het internet. Maar ik vind het nog steeds een geweldig patroon én ik had alles al in huis, een echte UWYH dus.
Mocht het niet helemaal duidelijk uit de foto te halen zijn: het is een lange sjaal die je als het ware over je schouders legt en op de borst kruist, op de rug zit een vierkant stuk aangebreid (rugpandje dus) en aan één kant zit de sjaal aan het rugpand vast, aan de andere kant zitten knoopsgaten in de sjaal en knoopjes aan het rugpand. Aangezien het sjaaldeel ruim 1m80 lang moet worden was ik alvast een beetje begonnen, over 3 maanden wil ik hem nl. wel klaar hebben: zoonlief heeft namelijk nog wat wintertruitjes en een vest nodig en de breinaalden zijn dan lekker warmgedraaid.

19 opmerkingen:

Melinda zei

Oh, wat wordt het mooi!:) En ik vind 't extra leuk en best appart met die knoopjes.:)

lut zei

Wat prachtig, Miriam!! Die zou ik ook wel willen breien.

Letty zei

Wat een bijzonder patroon, en ook mooi garen trouwens!

astridvanbeers zei

Lijkt mij heerlijk met een rugpand. Er is gewoon te veel op deze wereld om uit te kiezen. Wat een lieve kleur.

Babs zei

Mooi hoor

Natascha zei

Ik vind hem leuuuuuk !!!!!!
Kopietje ????
Groetjes Natascha

Miriam zei

Lut, je hebt mail!

Groetjes
Miriam

Miriam zei

Natascha, jij hebt ook mail!

Groetjes
Miriam

Amarins zei

Prachtig garen en ook een prachtige kleur heb je uitgekozen. Super ziet het er al uit. Veel plezier bij het maken ervan.
Groetjes,
Amarins

Anoniem zei

Schitterend !!!

Mooie kleur ook.
Wat een uniek model en wat een lap om te breien !

Gelukkig zijn zoonlief zijntruien nog niet zo groot !!;-)

marian'ne m

Tineke zei

Ha Miriam, wat ben je een mooi werkstuk begonnen! Het lijkt me heerlijk om te dragen. Wat een leuk vooruitzicht heb je zeg! Wauw! Heel veel plezier ermee!!

Dijn zei

Een heel oorspronkelijk model vind ik dit! Super! En de kleur is ook al top. Wordt geweldig :-)))
Ben heel benieuwd naar je update op de 15e oktober. Ik ga deze update alvast in mijn log vermelden >>>>>>>>>>>> veeeeel SJALplezier ook de komende maand toegewenst!

Willy zei

Ziet er mooi uit. Goed dat de Sjaalalong langs kwam, nu heb je binnenkort een prachtige sjaal anders was het misschien nog blijven liggen.

katrien zei

Nog zo'n mooi begin,en wat een mooi patroon.succes verder.

Ingrid. zei

Hier ook al in actie voor een warme winter ; prachtig !
Fijne avond , groetjes van Ingrid.

Lida zei

Wat een prachtig patroon en wat een schitterende wol heb je gekozen! Veel plezier en succes met het breien. Groetjes
Lida

quilting Jeannet zei

Heerlijk miriam, dat zal lekker dragen, is dit de shawl die crea Annemieke ook aan het breien is ?

groetjes, Jeannet

Daisy Nieuwenhuizen zei

Ik sjal ook mee, maar ik doe het met lapjes, alhoewel al die mooie patronen en wolletjes mij o zo prikkelen om ook te gaan breien.
Succes met breien en ben benieuwd naar het eindresultaat.

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie kleur en een schitterend patroon.

Groetjes
Ines