vrijdag 21 augustus 2009

HAL update.

Vandaag, precies 8 maanden geleden, ging de HAL van start. Ik wilde graag iedere maand 1 baan haken zodat ik na 8 maanden (vandaag dus) de sprei af zou hebben. En dat is gelukt! Meer dan gelukt, want eigenlijk is ie al ruim 2 weken klaar. Maar omdat we updaten op de 21e heb ik dat niet laten weten/zien. Het was lastig (zo niet onmogelijk) om de hele sprei op de foto te krijgen. Ik wilde hem op het gazon leggen om dan vanuit het slaapkamerraam een foto te maken, maar dat mislukte keer op keer (en nu regent het!) Dan maar even op het bed gelegd en de beste foto laat ik hier nu zien. Ons bed is 2.20 lang en 1.80 breed en de sprei past er precies op. Dus die is dan 2.20 bij 1.80 geworden. Ik heb het patroon gevolgd, dus de sprei is niet vergroot of verkleind, en ik heb met de aanbevolen naalddikte (en katoendikte) gehaakt. Ik ben er blij mee, de sprei komt op de bank te liggen om op koude avonden er lekker onder te kruipen. Zoonlief wilt er continue mee spelen, dus eigenlijk moet ik niet meer al te lang wachten om voor hem een ripple afghan te haken. Mag hij zelf de kleuren uitzoeken!

16 opmerkingen:

Melinda zei

Hij is prachtig en ontzettend groot geworden!:) Ik vind de kleur ook heel mooi. Gefeliciteerd!

Anoniem zei

OOO KNAPPPP !!!!!

MOOIII en groot en het verzwijgen alleen al is knap !!;-))

Nu OP naar de sjal !!
Moet je alwéér wachten !

marian'ne m

astridvanbeers zei

Proficiat, de sprei heeft een mooie maat. Je hebt flink doorgewerkt. Het resultaat mag er zijn en dan ook nog in een relatief korte tijd. Ben benieuwd of ik dat ga halen met mijn sprei met hexagons.
En je hebt de volgende al weer in gedachten. Dus een echte haak fan!

Amarins zei

Hij is werkelijk prachtig geworden Miriam. En wat is het volgende haakproject?
Groetjes,
Amarins

Yvette zei

gefeliciteerd met dit prachtige handwerk!

lut zei

Je sprei is prachtig geworden!!
Van harte gefeliciteerd met je resultaat. Fijn weekend.

GRANNY'S HOUSE zei

Hij is mooi geworden en wat heb je het snel gedaan, de mijne ligt momenteel te wachten op rustiger tijden.

Groetjes
Ines

willy zei

Gegeliciteerd met je prachtige sprei.Ik vind het een knappe prestatie want het zijn toch behoorlijke banen.

Carla zei

Hij is af!! En wat issie mooi geworden, veel plezier met je volgende project.

atelierlemlem zei

Oh, het is heel erg mooi geworden! En wat een gigantisch groot sprei..pff! Ik heb ook de ervaring dat je direct weer zin krijgt in een nieuw haakwerk, als je de oude klaar hebt hoor! Soms al eerder moet ik bekennen... Maar ik houdt mij nu in, eerst de deken afmaken waar ik nu mee bezig ben..
Groetjes en een fijne week toegewenst, mama Lieveheersbeestje.

Grietje zei

Ik moet toch echt even applaudisseren...super knap!!!
Ik doe je het niet na ;-)

Lieve groet,
Grietje

Tineke zei

Dat is een hele mooie sprei die ons laat zien. Heel erg mooi en heel knap van je om zoiets in 8 maanden af te hebben. Een ripple voor je zoon, ik zie jullie al samen zitten van de winter. Lekker onder jullie dekentjes...

Ingrid. zei

Erg mooi !
En nu...?!
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

katrien zei

Prachtig is ie hoor.

Monique zei

W*O*W !!

Unknown zei

Wat is je sprei mooi geworden,heel apart dat blauw!!
Ik heb hem vandaag afgekregen,in wit,maar wel 9 banen,anders werd hij te smal.
Ik vond het een erg leuk projeckt,nu op naar de sjaal,enne... vooral genieten van de mooie sprei!!
groetjes,Lieny