maandag 17 augustus 2009

Even gal spuwen!

Het heeft niets te maken met creatief zijn of handwerktechnieken en ook heb ik m'n blog niet opgezet om m'n gal te spuwen maar nu moet ik dat toch even doen. Ik heb vorig jaar een Philips Sonicare gekocht. Ik kocht echt nooit meer iets van Philips omdat ik zeer slechte ervaringen had (oa met lady shaves, tv's, stofzuigers en radio's) maar omdat ik hem via Buzzer mocht uitproberen en het beviel me goed, ben ik erin getrapt: ik heb hem aangeschaft. Binnen het jaar brak de aandrijfas van het ding, gelukkig binnen de garantie. Ik vul op de Philips website een contactformulier in en na ruim een week kreeg ik antwoord via de mail. Ik moest nog even een code doorgeven. Ik beantwoord via Outlook de ontvangen mail: komt er een reactie van Philips dat dat mailadres niet meer beheerd wordt en dat ik via de site contact op moet nemen. Dus ik vul wéér dat contactformulier in (en dan ben ik het al weer zó beu met hen) en na een paar dagen krijg ik een mail met als bijlage een retourformulier. Ik moet het ding mét accessoires opsturen en dan gaan ze kijken of ie gerepareerd of vervangen wordt. Netjes dus, nou dus niet: ik moet het hele handeltje naar een postbusnummer sturen en dat kost zo'n 7 euro. Ik bel Philips op (gratis nummer, joepie!) en krijg keuzemenu, ik moet de laatste optie hebben, krijg ik weer een ander keuzemenu, moet de laatste optie hebben: eindelijk een persoon van vlees en bloed. Heel m'n verhaal gedaan: ik verbind u even door. Even wachten, en ja hoor, weer contact met een echt mens. Ik mag nog een keer m'n hele verhaal doen (de gal staat nu al tegen m'n huig, maar ja, deze dame kan er ook niets aan doen dus ik blijf aardig en netjes (met moeite geef ik toe) Daarna vraag ik of ze een antwoordnummer hebben. Nee, dat hebben ze niet meer omdat iedereen er maar gebruik van wilde maken (ja, dûh). Ik vraag of ik de verzendkosten vergoed krijg: nee dus. Op mijn opmerking dat het vreemd is dat ik dan dus toch betalen moet om service te krijgen (garantie in dit geval) krijg ik de opmerking dat als ik dat ding in een winkel gekocht had ik ook terug moest naar de winkel en dat zou me ook geld kosten. Nou weet ik niet of ik afwijk van de rest van Nederland, maar ik koop zo'n ding niet in een winkel een paar 100 km verderop hoor. Voor 7 euro kom ik een eind weg met m'n auto (diesel). Maar helaaspindakaas dus. Ik moet nu alles zooi bijéén zoeken, een passende doos zien te vinden (want de orginele doos heb ik echt niet bewaard), naar het postagentschap toe en dan nog eens 7 euro betalen. Eerlijk gezegd weet ik nog niet of ik dat ervoor over heb, m'n Oral B van Braun (een ouwetje) doet het ook nog goed, en met zo'n kleinere ronde borstel kom ik toch echt beter in alle hoekjes en gaatjes van m'n gebit. En dát heb ik nu net nodig, na het gal spuwen. Bah Philips, bah!

1 opmerking:

willy zei

Ik zit je verhaal heel aandachtig te lezen terwijl ik eigenlijk helemaal niet weet wat een Philips Sonicare is. Als je de Oral B van Braun (een ouwetje) noemt valt het kwartje pas.
Maakt ook niet uit, het is gewoon vervelend. Maar je gal is gespuwd.