zondag 20 november 2022

2023, de Pensioentjeslijst

Sinds een paar jaar maken we, een groepjes handwerkvriendinnen, een pensioentjeslijst. Daarop komen 10  creatieve projecten te staan die je dan dat jaar probeert af te ronden. Alle 10 is mij nog nooit gelukt, maar ik heb wel het idee dat ik nu meer afmaak in plaats van veel opstart en daarna laat liggen. Aan het einde van het jaar geven we de lijst door met daarop de pensioentjes voor komend jaar en op een whatsapp groep laten we met enige regelmaat de voortgang of het afgeronde project zien. Werkt erg motiverend moet ik zeggen. Voor 2023 heb ik m'n pensioentjeslijst weer ingeleverd natuurlijk, met daarop:

1. Een paar sokken breien
2. 1 Box van de Quiltzusjes maken
3. Een trui breien
4. Een lampion haken (pakket van Pera & Pasha)
5. 52 Tentjes quilten
6. 40 Kerstkaarten maken
7. CiJ 2023 cadeau maken
8. Borduurpakket maken
9. Shawl haken
10. Shawl breien

Het paar sokken dat ik wil gaan breien moet een goed passend basispaar worden. Dat ik dus een 'patroon' heb waarmee ik kan gaan 'experimenteren'.
De trui ben ik al mee begonnen (Warm Wine van Drops Design) stond er voor dit jaar ook al op, mocht die onverhoopt nog af geraken voor 31 december 2022, dan heb ik het patroon voor een andere trui ook al uitgezocht (Misty Rose van Drops Design)
Het borduurpakket heb ik al uitgezocht, m'n voorraad borduurpakketten is al drastisch kleiner geworden omdat ik ook al heel wat heb weg gegeven.
Shawl haken zal waarschijnlijk de "Schelpen'' worden van Bernadette Ambergen, daar heb ik alles voor in huis. De gebreide shawl kan nog veel kanten op: als de Noord-Brabant Provinsjaal (Wolhobby) dit jaar niet afkomt wordt ie het, voor de Adventsjaal 2022 van Wolhobby geldt eigenlijk hetzelfde. Maar voor de Batad van Stephan West èn de Flaot van Dawn Barker heb ik alles in huis en die staan hoog op m'n WilIkMaken lijst.  Ik ga me volgend jaar weer niet vervelen! (Ik heb m'n oog ook al laten vallen op de nieuwste deken van Attic24, de Springfrost.....maar dat was ná het inleveren van m'n pensioentjeslijst)




Geen opmerkingen: