donderdag 6 november 2014

Geefmaand November #6

Vandaag ben ik druk bezig geweest met geven:

Eerst heb ik het vogelvoederhuis opnieuw gevuld. De tortelduiven halen het voor hen lekker spul, zonnebloempitjes, eruit en de rest valt dan op de grond (waar het natuurlijk alsnog door de andere vogels wordt opgegeten). Meestal hangt dat voederhuis dan een aantal weken leeg aan de muur, vandaag heb ik hem meteen bijgevuld. Vogels blij!

Daarna heb ik het 'boek' en alle breipatronen gekocht van de man uit m'n eerste bericht over Geefmaand November. Dag 1, klik  Hij probeert het geld bij elkaar te krijgen om een financiĆ«le buffer op te bouwen. Om niet maandelijks in de stress te zitten of hij de huur wel betalen kan (en als dat niet kan dat ie dan weer op straat zou komen te staan) en om ooit een keer een eigen plekje te kunnen kopen. Ik had natuurlijk zelf al 1 van zijn patronen, maar ik vond dit ook wel een mooi gebaar. Overigens heeft hij ook een 'donatie'button op z'n weblog. Dus ik blij (alle bestanden en een verhaal) en hij weer een stukje financiĆ«le zekerheid.

En toen ging ik echt los.......ik was al een poosje op zoek naar een leuk vrijwilligerswerk. Ik heb al vanalles gedaan in m'n leven en ik was eigenlijk toe aan iets anders, iets nieuws, maar wat ???
Mijn oog viel op de site Zorg voor Elkaar (klik). Daar kun je zoeken op je postcode, max. aantal kilometers en nog wat variabelen, naar vrijwilligerswerk.
En ik vond daar de vraag om begeleiding/ondersteuning in het Naaiatelier in het asielzoekerscentrum hier in de buurt. Dat leek me wel wat, dus ik begon een emailtje te typen. En ik zit nooit om woorden verlegen, maar dat mailtje liep niet. Dus ik belde (ik haat bellen), de dame van het Naaiatelier was eigenlijk niet bereikbaar maar liep toevallig net het kantoor binnen. Omdat er voor de rest niemand aanwezig was op dat moment nam ze toch maar de telefoon aan. Of ik kon komen kennismaken op.....het bleek dat ze de komende 3 weken bomvol geboekt zat. Kon ik misschien meteen komen dan? Eh, jawel dat kon ik. Dus binnen 20 minuten was ik daar ter plaatse, maakte kennis met de 2 beroepskrachten waar ik mee te maken zou krijgen (de 2e dame was vandaag vrij maar kwam 'toevallig' net langs), 2 andere vrijwilligsters en een paar dames die daar naai'les' krijgen. Het voelde erg goed, dus ik ga daar aan de slag. In eerste instantie voor 1 dagdeel per week om begeleiding te bieden bij het naai atelier, maar ze willen ook nog een brei/haak/overig handwerk groep gaan opzetten, dus...........ik kan daar werken zoveel ik maar wil.

1 opmerking:

Pauline zei

Wat leuk! Jij bent echt goed bezig hoor.Succes met je vrijwilligerswerk!