dinsdag 10 april 2012

KIVA

Vandaag heb ik een extra lening gedaan (de 21e alweer) Ik heb niet gewacht totdat ik het terug ontvangen bedrag van deze maand op m'n account kreeg bijgeschreven want dan zou ik niet aan hen kunnen uitlenen (dan zou die lening al uitgegeven zijn, dat gaat heel rap):



Bushraan is married and has three children. She supports her family by making gloves. She is an expert in her work and makes variety of gloves likes leather, cloth and embroidered ones. Her hand-made gloves are very much in demand among her clients. She makes good sales from her business and earns a reasonable income. Her elder daughter also helps her finish the client orders on time. Her husband works in a factory on monthly wage.

Bushraan has applied for a loan from Kiva partner Asasah for her glove-making business. With the loan investment, she will buy leather, thread and embroidery material for making better quality gloves in larger quantity to fill the clients' orders and earns more income. She is very confident that she will be able to improve her business successfully after investing the loan into it.          

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Miriam,

Mooi is dat, vind het een geweldig goed doel!
Ik heb al een paar keer gekeken om het ook te doen, maar mijn engels is zo slecht. Dat ik telkens terug trek!

Nu is er ook een NL versie zag ik.Dat heet Wakibi. Dat gaat uiteindelijk ook via KIVA.Ik heb me vast aangemeld, zocht naar een klein projectje, maar die zijn er niet echt!
Moeilijk is dat, zo'n keuze maken!

Groetjes Thea ♥

Pauline zei

Wat een goede investering van je geld! Groetjes, Pauline

Jos van KloskaCreAtief! zei

Hi Miriam, leuk dat je je bij CreaPower hebt aangesloten en ook leuk om te lezen dat je in KIVA projecten investeert!