zondag 1 januari 2012

Voornemens 2011 en 2012.

Hoe is het met m'n goede voornemens van 2011 afgelopen? En welke voornemens ga ik mij voor 2012 'opleggen'? Eerst maar eens kijken naar die van 2011:

  1. Het geboortelapje Animalbaby afwerken (was een PIF/GUL uit 2008!!!).
  2. Het sjaaltje voor Roemenië uithalen (het slaat werkelijk op niets!).
  3. Al m'n UFO's en WIP's van 2010 afmaken
  4. Iets voor het goede doel breien/haken/naaien/borduren (ik leg me nog niet vast vwb welk goed doel dat zal zijn).
  5. De 2 SAL's waarvoor ik mij opgegeven heb opstarten.
  6. Een leuk samenbrei/haak project opstarten (ik heb nog niets op het oog)
  7. Het origami kraanvogelproject afmaken (nadat de nieuwe kozijnen geplaatst zijn voorjaar 2011)
  8. Mijn voorraad handwerkspullen proberen uit te putten.
  9. Sokken gaan breien.
  10. Gaan (leren) quilten
1.   Gedaan
2.   Gedaan
3.   Woehaaaa..........dat is dus niet gelukt :)
4.   Gedaan
5.   Ik heb alles ervoor aangeschaft en toen besloten om er 1 niet meer te doen. Beetje gelukt? Nee hè.
6.   Gedaan.
7.   Mee gestopt. Manlief vindt het niet mooi :(
8.   Gedaan.
9.   1 Paar gemaakt
10. Gedaan.

Redelijke score toch?! Voor 2012 heb ik deels dezelfde voornemens:

1.  UFO's en WIP's van 2011 (en ouder) afmaken.
2.  Iets voor het goede doel breien/haken/naaien/borduren (nadere uitleg qua idee volgt).
3.  De 2 SAL's waarvoor ik mij opgegeven heb opstarten.
4.  Aan minder SAL's, CAL's, KAL's en SWAPs meedoen.
5.  Mijn voorraad handwerkspullen proberen uit te putten icm punt 2.
6.  Kleding en accessoires maken voor onszelf.

En nu proberen onder woorden te brengen wat ik met punt 2 icm punt 5 wil gaan doen: ik wil de spullen die ik maak maar zelf niet nodig heb gaan verkopen en de opbrengst (onder aftrek van materiaalkosten) aan een goed doel schenken. Wellicht ga ik zelfs van oud nieuw maken (recyclen of upcyclen). Ik heb nog niet precies voor ogen hoe of wat, daar moet ik nog eens een nachtje (of meer) over slapen. Ik weet wel dat ik geen 'maakloon' hoef te hebben, de materiaalkosten eruit vind ik voldoende: de rest gaat naar het goede doel. Welk doel het worden gaat........(nog) geen idee! Ik steun diverse grote en kleine organisaties en m'n hart gaat in deze uit naar de kleinere. Iets met kinderen of juist ouderen of de minima of misschien dieren? Landelijk, regionaal, internationaal..............ook hierover ga ik nog wat nachtjes slapen denk ik. Dat is dus voornemen 7. Goed slapen :) !

8 opmerkingen:

Nicky zei

o jeetje, dit is zo herkenbaar, lolll

veel quiltgenot in 2012 !!!

knuffs vero

Yvette zei

sterkte met alle leuke dingen af krijgen...dat beloofd een heel fijn jaar!

AnitaS zei

Ik wens j een heel gelukkig en gezond 2012. Met die voornemens zal het wel lukken. Ik vind dat je die van 2011 heel goed gedaan hebt.

Anoniem zei

ook een gelukkig 2012 voor jou

Mvg sarama1987

Sjoukje zei

Gelukkig nieuwjaar! Veel plezier met al je mooie plannen!

Tineke zei

Goed van je dat er een aantal voornemens van 2011 zijn afgemaakt.
Veel plezier nog met de dingen afmaken die nog moeten en met je nieuwe projecten.

Pauline zei

Goeie overdenkingen en plannen heb je, Miriam, ik wens je succes en geluk met je plotten en plannen in dit nieuwe jaar.
Groetjes, Pauline

Marijke zei

Minder swaps? :-(.. hopelijk niet op swapperdeswap,hé...

Ben benieuwd wat je voor puntje 6 gaat maken!