zondag 27 december 2009

Blauwe Golf

Vandaag is het de Blue Wave dag van Dijn en Ine. Het is de bedoeling om op je blog het blauws uit je keuken te showen. Ik vond gelukkig wel wat, met name in het 'rommelbakje' want veel blauws heb ik niet vergeleken met vroeger. Vroeger (zo'n 12 jaar geleden) had ik vrijwel alles blauw in m'n keuken, maar na de verhuizing is dat stilletjes veranderd. Op de achtergrond (links achter/naast de pepermolen) zie je nog nét de (blauwe) zandbak van zoonlief. Die staat dus niet in de keuken maar achterin de tuin.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

OO leuk, lekker veel blauw !!!

Ik had niet begrepen dat het keukenspullen moesten zijn dus ik heb heel iets anders. Ach maar ook lekker blauw !!

Herken verschillende dingetjes en ik ben weg van je aardewerk !!!

marian'ne m

En nog fijne dagen, je hebt ze goed besteedt met de leuke borduurwerken.

lut zei

Jij hebt wel veel blauwe keukenspullen!

Ine zei

Wat leuk Miriam, bij jou zie ik óók al wat ik nog vergeten ben. Maar nou ga ik toch geen foto's meer maken.
Want ook ik heb wat blauwe tupperware :-)
En ook een blauwe afwasborstel.

Dijn zei

Yo! Daar ben ik al, daar ben ik al. Kwas met Peet naar de film, maar nu staat mijn Blue Wave erop en jouw leuke update staat er ook in vermeld.
Hahahaha, zo heerlijk al dat blauws te zien!
Oooooow, wat een gave kommen, met dat tere blauw! Super!

Jaaaa, de zandbak. Wij hadden zoiets in het knalblauw in de vorm van een schelp met deksel. In de ene helft deden we zand en in de andere helft water.
O, o, o. Het huis, in Groningen was dat toen nog, had ook nog een oude houten zandbak toen we er kwamen wonen. Dr zat alleen geen zand in. En Daan was 3, die wou wel zandbakken. Dus ik het telefoonboek er op nageslagen. Wij kwamen van een heel andere provincie en ik kende er heg nog steg. Ah. Grondverzetbedrijf. Dat rook naar zand. Dus ik bellen. Hoeveel kuub ik wou.
Ja wist ik veel. Ik weet niks van cijfertjes. Dus ik zeg: Doe maar vier, voor het geval Daan zou morsen met zand.
Adugh! Mijn hele voortuin werd onderbedolven met zand. WAT EEN BERG! Ik heb me vreselijk populair gemaakt bij de buurt die dagen lang bezig is geweest om mij van dat zand af te helpen. De kinderen kwamen met emmers. De ouders met kruiwagens. Gratis zand! Uiteindelijk heb ik gezegd: hohoho, mag Daan alsjeblieft nog een béétje zand in zijn zandbak.
Dat kon.