woensdag 10 december 2008

Viltpopkopjes...................

Wat een toestand zeg. Volgens de instructie en de inhoud van mn muziekengeltjespakketje moest ik hoofdjes maken van buistricot. Er zaten 3 stukjes buistricot (1 cm breed. 8 cm lang) in het pakket. Je moet dan zo'n stukje in het midden afbinden, de ene helft over de andere helft schuiven en dan een bolletje lontwol erin frotten. Dat lukte me niet, volgens mij ook van geen wonder want er blijft een 'hoesje' over van 4 cm (helft van 8 cm immers) en dan moet er zoveel wol in dat er een hoofdje ontstaat van 6 cm in omtrek (horizontaal gemeten) én dan moet er ook nog voldoende tricot over zijn om de boel dicht te binden. Ik eindigde met een soort van dubbele pannenkoek van buistricot, een hoop rafeltjes op tafel en een losse dot lontwol (of vulwol) Het buistricot is de vuilnisbak ingekieperd en ik heb ondertricot besteld. Die tip kreeg ik van ervaren viltpoppenmaaksters. Er blijken veel mensen ruzie te hebben met buistricot, ik ben gelukkig niet de enige. Gelukkig heb ik vlakbij een heerlijk winkeltje zitten (ook online shop trouwens) http://www.devrolijkekabouter.nl/ . M'n bestelling ligt klaar en ik ga er morgen lekker even om. Ik kon het natuurlijk niet laten om meer dan enkel ondertricot te bestellen. Ik moest ook nog wangenrood en potloodjes hebben. Tsja en om dan enkel hiervoor de auto te pakken is toch eigenlijk de moeite niet. Dan ook maar wat pakketjes erbij........morgen foto's dus!!

2 opmerkingen:

Myrthestiek zei

De verleiding is dan wel echt groot he :oD.

Btw ik heb je getagged op mijn blog, als je zin hebt ben je welkom even te kijken :o).

Miriam zei

Die verleiding was té groot dus. En nu heb ik 'per ongeluk' ook een bestelling bij Grandma's Kitchen geplaatst. Een klein quiltje met als onderwerp Koffie. Ik heb nog nooit gequild!! Leuk dat je me getagged hebt, ik neem em aan.

Groetjes,
Miriam