maandag 5 april 2021

Wedstrijdkaartje: Zwart/wit en 1 kleur, met Nederlandse tekst

Wat vond ik dit een lastige zeg! Ik bleef maar kijken (Pinterest), denken en toen er eindelijk een leuk idee opplopte stond 'mijn idee' al tussen de wedstrijdkaarten. Uiteindelijk heb ik eerst gekeken welke Nederlandse teksten ik heb, want dat zijn er niet zoveel. Ik wilde ook graag een kaart maken die ik echt zou versturen, dus geen Paasdagen kaart bijvoorbeeld. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de set Voorjaarswensen, dat zit een mooie 'van harte gefeliciteerd!' stempel in. Nou: tekst kon ik afvinken. 

Maar dan.....hé: Zany Zebras. Zebra's zijn zwartwit (of bruin/wit, maar kniesoor die daarop let hè). Dus tekst en afbeelding, check! Nu kijken hoe of wat en welke kleur ik wil gebruiken. Knalroze of geel: daar had ik wel zin in! Maar niets waar ik warm voor liep.....ik zat mezelf echt wel dwars met deze kaart zeg!

Uiteindelijk gekozen om de kleur toe te voegen in de vorm van embossingpowder: Salsa (WS144R van WOW! inspired by Marion Emberson.......dat vond ik ook wel een leuke bijkomstigheid, de naam Marion) een mooie roze/zilver glitter embosspowder.

Een 'doorkijkje' gemaakt met circle-dies, tekst voorop gestempeld, Zebra 2x geëmbossed (de eerste keer was mooi, maar niet echt heel opvallend, dus laten afkoelen en nogmaals Versamark en embosspoeder erop) en als laatste de tekst binnenin gestempeld. Het is geen grootse kaart geworden, vrij simpel, maar ik ben er wel tevreden over.







1 opmerking:

marion zei

ik vind hem geweldig.....ik houd van dit soort kaarten...het embossingpeder staat nu hoog op mijn verlanglijstje..staat letterlijk mijn naam op....en roze zilver...beter wordt het niet