donderdag 28 december 2017

2018, van UFO naar AFFO

Ik heb mij aangesloten bij een groepje dames die als voornemen hebben om 10 projecten af te werken in 2018. Ik noemde een UnFinished Object altijd een UFO, maar één van de dames kwam met de term: pensioentje. Het groepje hebben we dan ook Minder pensioentjes in 2018 genoemd. Deze 10 projecten heb ik opgegeven:

Natures Home van Stoney Creek. Dit borduurwerk ligt stil sinds maart 2011, ooit begonnen begin 2008....

Dit is een paars/rood garen met een glimmerdraadje erin. Heerlijk garen om te breien! Deze lange lap moet nog tot een soort van poncho/omslagdoek gemaakt worden (maar eerst de draadjes wegwerken natuurlijk) Begonnen in februari 2017.


En dan het babydekentje. Mooi mintgroen garen, haakte heerlijk weg. Enkel nog draadjes wegsteken, maar omdat ik daar een hekel aan heb bleef dit maar liggen..... Begonnen in augustus 2017.


En dan nu een breiwerkje. De bol garen heb ik bij verloting gewonnen op de CiJ dag bij Marion. Een fijn garentje en een leuk patroontje. Vol goede moed van start gegaan, maar toen op de stapel terecht gekomen. Begonnen in september 2017.


Dit is eigenlijk nog geen UFO....maar ik beloof al jaren dat ik voor zoon cactussen ga haken of breien. En hij vraagt er met regelmaat naar....maar ik stel het beginnen maar uit en uit (waarschijnlijk omdat ik zoveel UFO's heb liggen)


Dit projectje is opgestart op de CiJ dag bij Marion. Heel erg leuk om te doen, maar thuis niet mee verder gegaan. Zo jammer dat het nog niet klaar is met deze dagen...maar volgend jaar Kerst zou het toch klaar moeten zijn. Toch? Gestart in juli 2017 dus.


En dan m'n mozaïkschaal. Enthousiast mee begonnen....totdat de lijm op was. Ik moet dus zorgen dat er lijm komt voordat ik ermee verder kan. Géén idee wanneer ik ermee begonnen ben, moet in of voor 2016 zijn in ieder geval.


En dan dit project....het moet zo'n kreukelketting worden. Ik heb ooit een blauwe gemaakt en die vond iedereen zó leuk dat ik er ook een witte van wilde maken. Dus alles in de juiste kleur in huis gehaald........en daar bleef het bij. Gekocht begin 2010.


Nog een oude UFO, mijn allereerste patch/quilt project ooit. 4 Oktober 2009 heb ik dit hartje gemaakt, om het er daarna bij te laten.....


En dan nog een quilt/patch project: Miez Miez Miez heet het patroon. Dit eerste poesje is op 1 mei 2011 op m'n blog geshowd. En daar bleef het toen bij. (moeten er een stuk of 5 worden).



Nu is het dus de bedoeling om al deze pensioentjes af te maken in 2018. Ik ga mijn best doen!

Geen opmerkingen: