zondag 23 juli 2017

Christmas in July party

Vorige week zaterdag had ik een Christmas in July party. Een handwerkvriendin van mij organiseerde dit voor haar handwerkgroepjes (waar ik dus ook bij zit sinds een paar maanden). Het idee komt uit Amerika, uit de quiltwereld. In juli komen namelijk de nieuwe kerststoffen in de winkel te liggen en dat is daar reden voor een feestje: een kerstfeestje. Voor mij de eerste keer dat ik erbij was.

Met de hele groep zijn we bezig een quilt te maken, een vingerhoedjesquilt van kerststoffen afgewisseld met 'wit'. Het is de bedoeling dat je ieder jaar een stuk (minimaal 5 vingerhoedjes) aanlevert met op 1 witje jouw naam en het jaartal. Al die stukken van alle jaren worden aan elkaar gezet en uiteindelijk hou je dan een heel leuke CiJ-herinneringsquilt over. Omdat ik geen quiltster ben, ben ik van te voren een ochtendje 'in de leer' gegaan. Patroon op papier overgenomen, stof geknipt en geleerd hoe ik het het best aan elkaar kan naaien. Ik geloof dat ik er aardig in geslaagd ben dit netjes voor elkaar te krijgen.


Ook neemt iedereen een zelfgemaakt kerstcadeau mee en die worden via loting uitgedeeld. Ik maakte een gehaakte shawl:


Hier lijkt hij witter dan in het echt. Het is een offwhite (staat bijna iedereen) en de hartjes van de bloemen heb ik met 'parels' gevuld voor het extra feestelijke (kerst)gevoel. De ontvangster was er blij mee (gelukkig)! Ik kreeg een meer dan schattige kerstboomamigurumi:


We hebben zulke leuke dingen gedaan: kerstkaarten gemaakt (natuurlijk vergeten te fotograferen...), een helleboris-kerstlampjes slinger gemaakt met vilt (laat ik zien als ie klaar is), gequilt met inchies kerststof (laat ik zien als het klaar is), kerststerretjes gehaakt:


Geborduurd (komt ook later als het klaar is), verloting gehad en met een welgevulde goody bag naar huis gegaan. Wat was het leuk, wat was het gezellig: daar kan ik nog lang van nagenieten!

Geen opmerkingen: